Just my luck!

Finns det NÅGON som har mer otur än JAG vad det gäller banken ?!!?
Glad var jag o skulle sätta in e litta slant när maskinehelvetet mitt i alltihopa fick tuckjuck...
" Tekniskt Fel "
Jaha... S U C K !!!

In på banken o försöka få hjälp.
" Vi ringer så fort vi kan "

Det var det vinterdäcksköpet det...
Tur är det iaf att vi ska upp o fixa Hans bil så vi iaf kan fara till Norrköping om halkan skulle slå till i helgen.

Ibland är det bra att kunna konsten med att räkna långsamt till tio o ta tre djupa andetag.
Le o se glad ut : )

Han gör snusk i badrummet. Ja. Snusk. Handfatssnusk. Sen Däckia.
Myskväll väntar med Planskstek & En flaska rött.

Tid att fara....

Njut, det är Helg!!!

Med en liten fjäril i min mage..

Underbar Morgon!!
Väckt av Honom.
Musik o Kramar.
Somnade visst om... till en sådär halv tio.
U N D E R B A R T !

Sitter här med alldeles för varmt the & Jennifer Hudsons "spotlight". 
Klockan närmar sig halv elva men varför skynda..
Dejt med Underbara Beatrice väntar idag.
Mysigt med en lunch för Fem.
Han slutar tidigt. 
Ikväll blir det mysig middag för 2 på Norr.

Jag är kär. Riktigt Fånigt Kär.

Det är intill omöjligt att göra annat än att gå runt o Le.
Han gör mej Rackarns Lycklig ; )




 

Vintertider

Minus två grader visade termometern i morse när det var dags att fara till jobbet..
Är detta vintern som är på väg ?!
Bara att pälsa på sig o skrapa bilen o sen iväg.
Har avklarat en skön fm på jobbet. En väldans trevlig lunch likaså. Det är mycket som blir trevligare på två.

Kylan därute får ju soffan att locka desto mer. Soffa Filt Film o Kudde väntar. Har rotat igenom ett par pärmar. Djävulen bär Prada får det bli. Jag som aldrig ser på film hade ju ett gäng att välja på. Mysbralla på alltså o Soffläge nästa. Undras om det inte vore gott med lite glass till filmen oxå ; )

Ikväll blir det en sväng till Outfiten & fika i Vingåker. Trevligt Trevligt!

Nu är det nämligen Helg. Tredagars ledigt. Gött!!
Har börjat lite på morgondagens uppdrag: Byta till Vinterdäck. Var hemma o släpade ut de två fräscha till bilen. Skickade en liten beställning genom Honom på två nya. Han är rar som hjälper mej!!
Blir nog lite mecka i morgon... dem varnar ju för både halka o snö.

Blir det debut för Snöänglar i helgen tro ?!
Damma av Pulkan ?!

En är ju nästan värre än barna ibland... : )

Barnsligt förtjust var det ju...

eller bara Fåningt Glad.

Du gör mej Glad !!







"Vilken fäj älsaj du?"


" Svart svart svart är mössan på mitt huvud
  Svart svart svart är dräkten som jag bär
  Allt som är svart svart tycker jag är vackert
  för min lilla vän är sotaren "


Lek på rummet för Fröken. Tvättstuga & Matlagning för min del. Lite mör efter fyra timmars möte idag.
I morgon är vi iaf lediga.. Lekdejt är bokat. Öppna förskolan likaså. Lite vuxenprat o kaffeslurp är inte fel.

Närmast väntar kökstjänsten.

Beställt av Fröken i morgon: Tomtedot

Måntag

" Var släcker man ?! "

En var visst lite väck igår.. slocknade på soffan vid halv tio (låter bättre än 21.15..)
Yrvaken o väck - borsta tänderna o duns i säng.
" Nu är jag ganska pigg... "

Två sekunder senare sov jag..

Det kostar visst att ligga på topp.

Skönt att känna sig skapligt utvilad o pigg på morgonen. Gick som en dans att lämna idag. Hittade mina efterlängtade handskar oxå. TACK!
"annas fåj du söpa nya mamma"

Har hunnit med några timmar på jobbet. En stund själv på cykeln. Kalas!
Sprungit på Ica o hämtat ut Frökens paket på Lindex med lite vinterfint. Har som vanligt svårt att se om det är rätt storlek och förvånas nästan alltid över att det passar bra och inte ser ut som ett tält.. hon växer visst en del.

Lunch ska fixas. Pastapytt. För den lata. O kaffe. Ge mej kaffe!!
Glass vore gott... hrm.

Räkningarna är gjorda.
WoHoooooo ....

Aj Löv Sjukpenning!

Pssst..... Önska mej lycka till !!!!!!!!!


Njutbart!

Fredagsmys & Idol
Lördag & Sovmorgon
Badhus med Plask, bus o Pannkakor
Pippi Långstrump
Rödvin Choklad o Soffläge
Söndagsfrukost
Fingerfärg & Handavtryck
Fikavisit & Lek
Söndagskväll med Kaffe, Chokla & Soffläge

Måndag i morgon o Ny Vecka.

Har haft en Underbart Bra Helg.... även om en är lite trött såhär på söndagsafton.

Nu.... Soffläge & Minsta Möjliga.

T i l d e





Världens Finaste Frökens dagispix 2008

Hur tänker dem ?!

En del saker skulle ju verkligen kunna trycka ner en ordentligt i skorna. Snacka om att det känns som att ta tio kliv bakåt när man äntligen tagit de där tio kliven upp.

Ikväll ska jag skriva ett brev. Ett riktigt jävla bra brev. Låg o funderade i natt.. dem raderna känns lite som bortblåsta nu. Det här skulle kunna vara någonting bra! Något välbehövligt och bra.

Sätta på lite hög musik. Sätta sig i soffan en liten stund. Tänka på annat.

En tanke på Fröken och det mesta tråkiga känns som borblåst. Hon var så söt igår..
Hade fått hem ett paket från HM med lite kläder till henne, bla en väst.
"Ååååh, en ny flytväst" Utbrister hon.. "Neeej.. en väst som är som en jacka" svarade jag.
Och så i morse när vi skulle till dagis:
"Mamma! Jag vill ha min nya flytväst på mej mamma"
Kan man annat än le ?!!

Snart är det lunch & dejt. Sen väntar Mammadejt & lekstund i Valla. Trevligt! Det var inte igår.

Nu. Soffläge.

Dagens Örongodis: Kate Perry - Hot N Cold

L E G O



Lek o Terapi.
Man kan nog aldrig bli för bammal för lek o lego...

Äntligen är vi två Fröknar på Åsgatan : )

Medvind Sol o Hemlängtan


Ord.
Så många fina Ord.

Tyck vad du vill men det här får mej att må jäkligt bra!

Ingen rädsla.
Ingen osäkerhet.

Det här är nu.
Det här är på riktigt.

Det är svårt att göra annat än att le.

Det är medvind nu.


Joråsåatt..

Trevlig lunch. Trevligt sällskap.

Blir lite nervös dock. Kollade på nya gardiner till köket.. funderar på att fixa elen så att diskmaskinshelvetet återigen kan fungera och att handdiska inte behöver vara ett måste. Funderar på hur många garderober jag har att gå igenom o vad som ska sparas eller ej. Frökens alla bamla kläder o leksaker behöver ju faktiskt inte uppta hälften av alla utrymmen i lägenheten. Att ta sig tid o rensa lite skulle inte vara så dumt kanske trots allt.

Sopsäckar var ordet. Kartonger är att föredra.

Har börjat lite med min önskelista inför julen.. Ja, jag vet det är långt kvar men ändå.

- en elektriker som kan dra min el i köket för tvättmaskinen o annat småpyssel
- en stor hink med färg o en frivillig målare för att måla klart taket i köket o lite annat roligt stök i köket.
   varför inte ta skjutdörrarna oxå när man ändå håller på... dem behöver nog lite fix oxå kan tänkas.
- nya persienner, eller rättare sagt fix av persienner
- en fönsterputsare
- adventsstjärnor på fot... gärna två
- mindre plats i garderoben

Ja. Och så det där vanliga. En årsförbrukning av svarta strumpor som är exakt likadana så man aldrig behöver krångla med att sortera strumpor efter varje tvätt. Och en dammsugare. Min låter mer än den suger. Öronproppar är att föredra!! Kanske en resa till solen skulle sitta fint oxå.

Det går nog att hitta på ganska mkt att sätta upp på önskelistan. Ska bli kul o se vad Fröken önskar sig till julen.. En dammsugare vet jag ju är givet. Jag vill dock ha mera lego. Man blir aldrig för bammal för sånt!!

Har nog ändrat mej om det där med ny lägenhet. Igen. Velig. Ja, lite. Men det får nog bli ett bra tag till här på Åsgatan. Kanske ska kika på de där gardinerna trotts allt...

Ka Tjing !!


Tisdagen den 21 oktober 2008

Tisdag & Ledig. Nästan iaf. Möte på em annars ledig. Skönt. Jobbade min första morgontur på väldans länge igår. Eftermiddagen spenderades på soffan - tre timmar sov jag bort. När hände det senast ?! Ja jisses. Snacka om att känna sig däckad!

Idag är jag lite piggare. Riktigt pigg blir man om man går o lägger sig skapligt o somnar skapligt. Kanske något som jag skulle testa. Typ ikväll. I morgon är det dax för nästa morgontur o Frökenhämtning. Saknar så jag håller på o spricka !!!!

Annars är det hög tid att göra klart Fixarlistan.
- skicka in mobilen
- fixa boxern
- vinterdäck
- matlista o inköpslista

Ja... det finns  M Å N G A  fler saker att sätta på den listan.. lika bra o ta tag i en del saker o inte bara skjuta framför sig. Ikväll ska jag få hjälp av Honom o fixa lite pappersjobb. Jag är inte van vid sånt där. Men men...

Nu är det hög tid att piffa till sig. Hänga lite på nätet kanske o se om man hittar någe roligt.
Jag vill ha en ny lägenhet. En 3a. På Öster. I ett mindre hus....

Tips någon ?!


Söndagsmysa

Sköna Söndag.

Lunch för 3 på sulans.
Bilfärd till Valla tur o retur.
Kalasdax hos Ebba med lite vuxensnack & planering inför veckans dejt.
Luvsjön o lämna Fröken.
Besök vid Nära o lite shopping inför Dagens Rätt.

Väntar på Honom.
Middag för två på Åsgatan.
Härligt...

Han gör mej glad




Luuuuugnt...

Lugn helg.

Planerna på en utekväll & skaka rumpa slutade med pizza, vin & tv-spel. För o va nybörjare gick det jädra bra. Nöjd var jag med mina 42 000 poäng.. men vad var det jämfört med hans 154 000 ?! Duktig var jag iaf : )

Lugn lördag och även en lugn söndag.
Han golfar. Jag & Fröken ska kalasa hos Fröken Ebba.

Matlistan är skriven. Ikväll blir det Tortillalassagne. Det är skönt med planering. Listor o Post-it lappar... vem kan leva utan ?! Mitt liv kanske börjar falla tillbaka till det normala. Eller som det brukade vara iaf. Vet inte om det tillhör det normala att tapetsera sitt liv med listor o Post-it lappar men hur som. Struktur o Planering.

Nästa vecka är det Nystart igen. Känns bra.

Närmast är det fart för frukost o dusch. Göra klart inköpslistan. Ta en promenad. Kanske en kaffe med Fian. Börja kika efter vinterdäck åt kärran. Det är dags att gå ner i källan o göra en inventering...

I annan dag....


Torsdagen som så..

Möte - Jobb - Lunch - Möte - Hulta - Fikis

Det är visst en del saker inplanerade en torsdag som denna. Är visst mer än en sak som gör mej nervös..
Undrar hur nästkommande vecka ska bli. Känner att energin är slut.. behöver fyllas på. Känns välbehövligt med långledigt fre-sön. Efter sista mötet idag är det jag som går på Helg. Tack!!

En liten tripp till Marieberg är planerat. Trevligt Trevligt !! Ett varv på Ikea är A L D R I G fel : ) Gå o strosa o fantisera. Ja. För fantisera är nog det enda jag får göra iaf... sjukpenning blir man ju inte direkt rik av. Men hellre äta gröt tillsammans än fläskfilé ensam, eller ?!

Lax är gott : )

Testade detta igår:

500 g vit fiskfilé (bytte ut mot lax)
500 g räkor med skal (vem orkar skala ?!?!)
1 tsk salt
2 vitlöksklyftor
2 tsk orientalisk curry
2 msk tomatpuré
2½ dl matlagningsgrädde
2 dl riven ost


Släng fisken i en form, krydda lite. Skala o hacka vitlöken. Fräs den i smör och släng i curry, tomatpuré och räkorna. Låt det fräsa i 1 min. Häll allt över fisken o strö över osten. Stek i övre delen av ugnen i ca 20 min på 225 grader.
Servera med kokt ris och ärtor.

Nästa gång blir det mera curry.. men annars gott !!


Dax att göra sig klar. Äta frukost o sen till Mötet.

Ka Tjing !!

Ps... vill man då ha SÅS till fisken... kasta i matlagningsgrädden ihop me de andra i pannan o SEN låt det puttra i en minut eller två : )

Ikväll blir det annat smarrigt ; )


Lekstuga & Leklera AB

Nyss hemkomna från dagis. Liten stund av pyssel o lek innan Stök i Kök o Matlagning. Orken finns inte. Energin är slut. På något vis lyckas man glömma allt sånt när Fröken är i närheten. Ja. Oftast iaf ; )
Glad var hon iaf för födelsedagspresenten från Malvan o Tindran.









Kan dock inte minnas att leran man lekte med när man själv var liten luktade såhär gott...
Kanske var det för att det oftast stod Trolldeg på menyn...

Någon som vet hur man gör Trolldeg föresten ?!!?

en blir lite sugen på marsipan : )

Najs Weekend



Ny vecka och redan tisdag. Lite synd om mej är det som får dras med den här förbannade förkylningen. Känns som man snyter ut halva hjärnan ena sekunden för att vara lika täppt o fräsch två minuter senare. Nyser o Hostar. Pigg o Fräsch. "kom igen när du har haft det i två månader" var Fians kommentar igår... Joråsåatt : )

Superskön var helgen. Lugn fredag o soffläge. Choklad givetvis för den sjuke ( det finns visst alltid någon ursäkt.. ) Besök av Mor o Molly lör - sön. Sånt som tyvärr blir allt för sällan. Prat i soffan, cykeltur o lekparksvisit, lunch på sulans o fika med "Gjoda & Biskvie".



Molly må vara hur söt o fin som helst.. men något jag är säker på är att jag A L D R I G kommer skaffa hund. Ok. man ska aldrig säga aldrig, men tack men nej tack : )

Tisdagen har rullat på bra. Lugn o skön morgon varvat med lite trotts & dåligt humör från Fröken. Snacka om att vända på en sekund från att vara supergo o glad till att vara surare än ett lass citroner o ha ett humör som inte är av denna värld. Till dagis kom vi iaf till slut : ) Jobbet rullade på i lagom takt. Eva tyckte mest att hon gled runt... undra på ja. Konsum hade visst 40% så vi var där o shoppa lite färdchokla o ha i bilen me. Najs !! Lunch på byn o nu en liten egostund här hemma. Soffan lockar o en stund att vila ögonen vore inte så dumt. Tänk om man kunde vara bättre på att låta sig göra sånt lyx när man faktiskt kan.

I morgon så kanske.. eller nej, då var ju hela dagen redan uppbokad.
 - S U C K -

Längtar till fredag o långledig helg. Bara vara o inga måsten. Endast kalas inplanerat på söndgagen. Ebba fyller ju 3 år i morgon !!

Telefondejt nästa... måste ju höra hur min gravida kvinna har det : )

- pirri pirri -

Oups !

Glad & Lättat eller Besviken.

Blir lite rädd för tankar o funderingar. Eller kanske inte för att dem finns utan mer för att dem allt för lätt dyker upp mest hela tiden. Och inte skrämmande sådanna. Det är lätt att låta fantasin skena iväg..

Att det finns underligt folk är tydligt. En del vill man nog mest vara på lagom avstånd ifrån.

Fredagen o helgen är här. Härligt !! I morgon kommer Mor o Molly. Hon skulle ta vägen förbi Järna och sälja en häst innan så det blir nog besök närmare kvällen. Gissa om Fröken är glad. Ja, jag oxå förståss : )

Ikväll är det Safiren. Inte för mej dock. Men lika nöjd o glad är jag för det. En varm dusch, mjukisoutfit, soffa, täcke, film o godis... vad har jag att klaga på ?! Undras om det ska göras negerbollar ikväll.... orkar inte gå till affären ; )

Det är många tankar just nu.. ja jisses.

Njut av dagen, helgen är här !!!!!


Wohoooo !!!


Loveli !

Ibland krävs det inte mycket för att man ska bli sådär fånigt glad o tossig. En lunch o ett besök på Expert - o vips - nu kan Fröknarna på Åsgatan se på Tv igen !!!

Wohooo...

Fick insikt om en del saker idag. Slow down tack ! Tänka på hälsan var det. Idag känns skroten ganska lockande..

Kaffet puttrar på. Ute är det höstrusk men fint. Tvn ljuder av musik. Soffan lockar. Dags att inta soffläge.


Snart är det helg !!

Bitter Sweet

Har beställt ett nytt nu. Lite surt. Men vad gör man. Beroende, eh Ja !! Kom på i samma sekund och "tio arbetsdagar" senare att det borde ha gått att fixa det här nere på stan... kila ner o kolla efter jobbet kanske. För vem klarar att vänta i tio dagar ?!

Möte igår. Känner att det blir många tankar o funderingar. Många frågetecken. En del frågor blev besvarade, känns skönt. Känns som att jag står stilla och utanför rullar allt på i full fart men jag hänger inte med. Behöver tid. Känns inte som att det finns någon tid. Känner igen den här känslan såväl.

Det är inte alltid lätt att veta hur att fördela...

Närmast väntar jobbet. Idag är en sån dag som jag hellre hade varit hemma o krypit upp i soffan med filten. Ja, inte sett på tv då för den funkar ju inte, men gärna en film. Lots of the & chokla.

... l ä n g t a r


@ fians

Busy day.

Tandläkarbesök. Jobb. Lunchdejt. Möte. Dejt på byn. Dejt @ Fians.

Gissa om min fröken var superduktig hos tandläkarn !! Mamma fick oxå sitta i den "underliga stolen som går att hissa upp och ner ". Glad var hon för den fina ringen hon fick av tandläkaren. Rosa. Med ett hjärta förståss : )

Ikväll är det test av pizza.nu som gäller. Hemkörning för de lata. Gissa om vi kommer lukta, förlåt, stinka, vitlök efter den här aftonen. Fasen vad jag är hungrig nu... hon pratar i tfn.

Blev liten titt på fina kort oxå "från förr"

Titta o Njut ; )


Inflyttningsfesten vid nya lokalen
heta då - heta nu ; )



Undrar varför Laggarhult fick namnet "Hinken" . . ..




- Kärlek -

Stojasystej Tilde

Lillfröken har blivit Storasyster !!! : )
Som jag har väntat på den där bebisrapporteringen.. visst låg dem o snosade på Liten igår när jag bloggade. På lilla Filip. Är så glad för deras skull. Känns bra. Men samtidigt lite konstigt. Två blev Fyra blev Fem. Vem vill inte vara Tre.

En på jobbet berättade om ett ungt par som hade blivit gravida och var glada och nyfikna över sin bebis. Gissa om chock när ultraljudet visade sig att det låg TRE bebisar i magen. HJÄLP !! En annan skulle nog få lagom småpanik om det låg Två därinne. Men Tre !!! Ja jisses... snacka om att inte ha några fritidsproblem ett bra tag framöver.

Dagens stjärna går iaf till försäkringskassan som har gjort det omöjliga. Ett samtal hjälpte visst till för att få en lite snabbare utbetalning. Tack o Tack !! Hade känslan av att det skulle bli ett par spännande månader här framöver..

Tisdag o snart onsdag o halva veckan avklarad. På lördag kommer mamma på besök med sitt yrväder Molly. Hon är så efterlängtad o saknad. Gör lite ont i hjärtat att ha henne så långt iväg men det är ju bara så det är. Tänka lite glada tankar istället. Vet iaf en liten Fröken som verkligen har nedräkning tills att mormor ska komma o hälsa på. Men först ska hon ju förståss träffa sin Lillebror idag. Spännande !!

I morgon är det tandläkarbesök för Fröken. Mej o Hon. Andra besöket, men det första kommer hon nog inte ihåg. Hon är inne i nån " prata i telefon tid "... igår ringde hon nämligen polisen och berättade att han skulle komma o hjälpa tandläkarn för tjuvarna o sätta dem i fängelset. Haha.. sötnos!! Annars är hon ju ganska duktig på att berätta för dem som står o plockar lösgodis på en annan dag än lördagar att "de äj inte löjdag idag, visst mamma. Fåj man inte äta dodis då, visst"

Hon är mitt liv. Fullt o helt. Oavsett.

En del saker gör en less. Andra värmer. Fick ett värmande mail idag. Förvånad blev jag, men glad. En del vet visst mer än man tror. En del tror att dem vet mer än de gör. En del är snabba att fatta beslut.

Jag tror på framtiden.


Sex and the City

" You made a joke.. "

En film som säkerligen kommer att rullas en gång till eller två. Får dock byta ut chipsen till några som smakar nästa gång.

Dagen har rullat bra. Fick hem finaste fröken igår. Väntar på bebisrapportering men än har jag inte hört något. Håller alla tummar jag har för att allt går bra.. kanske ligger dem o snosar på liten nu : ) Bebisar är mysigt. Förlossningar känns dock inte så lockande. Glad för deras skull !!

Lunch på byn. Dagisrundan o en sväng förbi affären. Kvällen tillbringades med en engångsgrill o lite gott. Trevligt !! Det var en väldigt trött fröken som somnade till Bambi inne i min säng ikväll. Inte undra på att hon var trött så som vi gungade. Inte att rekomendera att gunga högt halvtimmen innan det är dags för korvgrillning om man vill behålla aptiten.

Dags för sängläge. Mysigt sällskap väntar. Bonusdagar är ju underbart !!

Knoppa Nästa !!

Saturday Night


Är hos bästaste Fian. God mat har jag blivit bjuden på. Hemmagjorda köttbullar. Slå det !! : )
Att flaskan med rött är uppkorkad är inte heller så dumt. Gott. Hon vet vad jag behöver fröken Fia. Umgås o ut o dansa. Ikväll är det våran kväll. Skaka rumpa AB : )

Ikväll är det våran kväll !!!!!

RSS 2.0