Vårtecken från 'trädgården'. Kan man bli ...

20100326549 (MMS)

Vårtecken från 'trädgården'. Kan man bli annat än glad och få små vårpirr i magen? Nu är den definitivt på väg. Välkommen våren!


En bild på de två finaste när vi var på Di...

20100214518 (MMS)

En bild på de två finaste när vi var på Disney on ice på alla hjärtans dag


Då & Nu

Onsdag och lillördag. Förr i världen brukade man hitta på något på dessa lillördagar. Jag och Ericah var ganska duktiga på att ha våra vinkvällar som bjöd på matlagning och ibland pepparkaksbak. Jag minns en gång när vi tröttnade på all deg och tillslut stod där med varsin osthyvel och gjorde pepparkakor som mest liknade kebabflarn. Hälften brända och hälften goda. Men roligt var det. Och det här var på den tiden när Fame Factory var som hetast och varenda kväll stod vi med varsin mobil som mick och sjöng högt och ljudligt till låtarna. Och Mattias tyckte vi var SÅ snygg i sitt gråa hår. Det var då.

Idag är jag ensam hemma just nu och väntar på att Micke ska komma hem. Jag kommer att dra runt i helgkostymen som jag har haft på hela dagen. Osminkad, men det bjuder jag på. Kaffet kommer vara färdigt lagom när han kommer hem och sen väntar en stund i soffan. Ja, han kommer ju knappt hinna hem förrän han också sitter i helgkostymen. På menyn ikväll står det varken vin eller pepparkakskebab utan Moussaka.

Nu låter det som att jag är helt förslappad och tycker att saker var bättre förr men så är inte fallet. Jag älskar ljudet av när han sätter nyckeln i dörren och hur han kliver i helgkostymen. Jag älskar sättet han ser på mej, nyvaken eller tillpiffad.

Han är det bästaste jag vet!


RSS 2.0