Är en slit o släng


Arg. Så jäkla arg. Ledsen och besviken. Förbannad. Trött. Trött på att bli behandlad som en jävla vante. Det här är fan inte rättvist.


Hu....


Små små saker blir stora saker

Han gick just till jobbet. Hon tittar på morgonbompa. Jag väntar på att någon ska få för sig att servera frukost... o gärna komma ut med mitt morgonkaffe med : ) Själv är bäste dräng eller vad heter det?!

Ska bli kul o se hur play-doo degen blev. Jag som tyckte vi dränkte vattnet med färg, men det resulterade i en ljusrosa o grön deg. Fina om man frågar mej. Tilde har lovat mej att visa hur man gör en ros..

Lite frukost kanske.


Kan inte låta bli att sakna en del saker idag.. Lite för mycket tankar o funderingar : (


Slalom baby, slalom!

För ett tag sen, ungefär samtidigt som julen var förbi och snön fortfarande låg kvar kom det där med skidor på tal. Maria hade köpt hela kitet för längdskidor och ska åka vasaloppet. Självklart tyckte även Micke att han o jag skulle testa åka skidor. Eller snarare jag för han har väl stått på skidor en sådär 3584 gånger både utför och på längden. Det närmaste jag har stått på skidor var väl när man var en sådär 5-6 år och provade ett par röda plasttrickskidor hemma i trädgården. Så värst mycket snö var det aldrig på Gotland och backar finns det få av. Eller så var det inget intresse som fanns på hemmaplan jag vet inte. Hur som så är erfarenheten av skidor ungefär 0,001 för min del. Tills idag.

Spökbacken och premiär både för mej och den lilla Fröken. Det är ju verkligen ett helt företag det där med skidor. Hur lätt är det att veta HUR man fixar pjäxorna och sätter på sig skidorna om man aldrig förr har gjort det?! Kan erkänna att humöret tröt redan innan skidorna hade kommit på, det tog ju sin lilla stund. Killen som skötte liften fick sig nog ett gott skratt, men det bjuder jag på! Sag o gjort. Skidorna på och sen då.... fick en snabb instruktion av Micke men han hade fullt upp med att få Fröken att stå på sina skidor.

Inga brutna ben men en duktig blåkaka lär de vara i morgon på högersidan. Gjorde en snygg vurpa det första jag gjorde efter första åket upp med liften. I barnbacken. Bör tilläggas att vi bara åkte i barnbacken. Det var läskigt i början. Kan se det framför mej. Stel som en pinne med stavarna spretandes åt varsitt håll och noll koll skidorna. Men jag tror jag fick till det ganska bra på slutet. Vi var ju trots allt bara där en halvdag.

I morgon är det dags igen. Då får vi också sällskap av Linda & Maja.

Jag tycker iaf att det var strongt gjort idag. Även om småungarna åkte snabbt som tusan o tittade konstigt på den stora klumpdunsen i backen :-)

2010 är här!

En liten stunds rast... dryga tre timmar kvar av den här arbetsdagen sen väntar 8 härliga lediga dagar. Känns som jag är bakis. Trött o groggy. Varför blir man det av att vara nykter? Hade en lugn o trevlig nyårsafton hos familjen Regnman i Vingåker tillsammans med Freddan & Pernilla oxå förståss. Det blir svårt att bräcka den menyn till nästa år. Erika har visserligen utlovat levande humer så det ska bli spännande.. Gissade på att Tilde skulle slockna senast tio men den damen höll sig vaken ändå till tolvslaget o ett par minuter till. Sovmorgon för de två andra till halv nio igår, varsigoda!

Själv höll man på att dö när klockan ringde kvart i sex. Och återigen idag. Kvart i sex.

Nu börjar rasten närma sig sitt slut & arbetet kallar igen. Tack för fodrade gortexstövlar (låter inte så hett men di är faktiskt helt ok) o fodrad mössa i de här vädret.

I morgon står snölek o pulka på menyn... tjo

RSS 2.0