sånt som får mej att Aaaaaaah :-)

dsc_0529 (MMS)

Fina blommor till fin flicka. Tack Darl <3


Mina Muppar

dsc_0320 (MMS)

Satt o tittade på lite bilder i mobilen & hittade denna. Mina underbara & jag har idag njutit fullt ut av sportlov med skidåkning i Båsenberga. Det var en nervös tjej som klev ur bilen. Nu åker hon med vuxenliften & svischar ner mellan slalompinnarna i barnbacken. Oskar har nöjt hängt i babybjörnen hela dagen. Längtar tills vi kan svischa alla 4 i backen :-)


Sportlov



Bakade dessa urgoda Pizzabullar igår. Perfekt att ha med sig i backen idag när Tilde & Micke ska åka Slalom baby, slalom!

Schyssta brön!

dsc_0514 (MMS)

Min födelsedagspresent, it's kitchen, är SÅ uppskattad. Dagens brön blev det smarriga morotsbrödet. Men visst är det typiskt att jästen tar slut när man är sådär skönt baksugen... får nöja mej med att klämma på Hans bak istället ;-)


Lilla grodan..

Ibland gör det lite ont i mammahjärtat & man undrar vad de där små får allting ifrån..

"Jag kan inte gå till dagis såhär" hör jag en liten tjej ifrån badrummet när hon fixar håret. "Det står ut på ena sidan". Jag räknar snabbt till tio och går in i badrummet. Där möter jag världens finaste tjej med stora krokodiltårar rullandes nerför kinden. Ger henne ett stort leende, säger att hon är världens finaste och sätter upp håret. Inte riktigt nöjd och fortfarand ledsen pratar hon om att hon inte är fin och att hon inte vill gå till dagis "sådär".

Gör ett par inbakade flätor och säger till henne att hon är världens finaste om hon så ser ut som en ruffentuffs & att jag älskar henne till tusen. Hon skiner upp, torkar tårarna och ger mej en riktig bamsekram.

Jag blir lite rädd för hur hon låter och vad de små egentligen har för bild av hur "man ska se ut" redan innan de har börjat skolan. I mina ögon är hon ju världens finaste tjej och det vill jag ju att hon ska vara i sina ögon med.

Mitt lilla hjärta...


Påpälsat var det här!

BURR!!!

Var uppe vid 5-hugget o stoppade om en Fröken. Reagerade redan då på att golven var svinkalla och speciellt på hennes rum var det rikigt kallt. Huttrade som en liten gris sista timmen innan uppstigning men brydde mej inte mer om det. Jag kan ju vara liiite frusen ibland.

När jag kommer upp straxt efter sex har vi 14 grader varmt inne. Micke hade då redan varit nere o dragit igång bergvärmen & fixat med säkringen som tydligen gick igår kväll.. men det märkte ju inte vi när allt var nersläckt o avstängt. Nu är vi väl uppe i 19 grader men golven känns kalla och långkallingarna är inte ivägen. Hu o fy...

Idag skulle jag kunnat spendera hela dagen i sängen under täcket utan bekymmer.

One Week.


Satt precis här för en vecka sedan och bestämde mej för att börja strunta i godsakerna & se till att de resterande kilona efter graviditeten långsamt skulle börja tina bort. Starten skulle bli genom en godisfri månad var det tänkt.. nu har det gått en vecka och jag har inte ätit en smula godis eller fikabröd heller för den delen. Ställde mej på vågen idag som visade -2kg och det gjorde ju inte ont.

Som nybliven tvåbarnsmamma är ju tid för träning en lyx som ännu inte infunnit sig. Det är väl i princip omöjligt för en mjölkcentral att lämna huset kvällstid då det ska ätas o ätas o ätas o ätas o ätas... i oändlighet. Men då slog det mej. Kanske man skulle ta o testa en sån där zumbadvd som ALLA verkar köra med "nuförtiden". Försökte lägga på charmen lite smått igår i sänghalmen för att få med min karl på det. Tänkte nog att om han också står där framför tvn o kör så känner jag mej kanske lite mindre fånig. Gissa om jag fick ett blankt kort Nej..

"Och när ska du göra det?" blev istället frågan.

Ja. Den lyxen ska vi väl iaf kunna knåpa ihop tänkte jag så nu ska jag hänga på Tradera. Stället där man kan hitta allt från A till Ö.

Ka Tjing!

106 111 62 84


Det är dax för en ny karriär. Eller karaktär kanske det heter.

Då tycker jag att vi börjar nu :-)

RSS 2.0