Glad att det är över!



Blåsiga dagar som dessa är man glad över att slippa bära tupé. Superlim hade ju krävts för att ens hålla hårtuffsen kvar på huvudknoppen.. Var är sommasolen som hälsade på både sön, mån & tis? Kanske blev man helt enkelt lite bortskämd av alla härliga soltimmar..

Långa promenader har hunnits med iaf. Tild har varit lite hängig och enda sättet att få den damen att vila ögonen är att promenera med vagnen. Långa promenader. Lite kul med stegräknaren då.. Gårdagens runda till Djulö var mysig. Kände på det, än så länge, kalla vattnet, matade ankorna med digestivekex, gungade & fiskade med lite diverse pinnar. Kossorna i hagen fick sig oxå en påhälsning. Kvalitétstid är härligt.

I helgen blir det kvalitétstid för de vuxna. Semester fre - sön. Dop för Beatrice på lördag & en utflykt på söndag. Bara Han & Jag. Mys. Det är härligt hur någon kan få en att må så himla bra, hur någon kan få en att le mest jämt.

Tack för att du delar mitt liv. Jag älskar dej av hela mitt hjärta.

Längtar efter hans famn...



Lördag.

Nu är det sommar nu är det sol. Nu är det koskit i hagen.

Än så länge är iaf himlen blå och vädret ser ut att bli kalasfint. Gårdagens regn är som bortblåst så det blir en kopp Java nu och en morgonpromenix straxt därpå. Hoppas på att få musik i öronen med men min mp3a är visst lite muppig. Håller tummarna att den funkar som den ska - annars kan det lätt kännas lite segt.

Micke har fortfarande sängläge. Tilde ser på supertrion o skriver. Jag borde egentligen oxå vila en stund o ladda inför dagens äventyr. Idag ska vi vara barnvakt åt Ebba & Alexander hela långa dagen, kvällen o natten och Tilde ska sova över hos Ebba för allra första gången. Spännande! Får se hur sent jag o Micke blir vakna ikväll - kanske däckar i soffan två sekunder efter att alla barnen har slocknat. Lollo hade visst laddat upp med gottigheter så vi lär visst inte gå hungriga ; )

Nej.... nu tror jag att kaffet har runnit igenom.

Ladda lite o sen ut o gå.

Håll om mej.

Gårdagen var en sådan dag som jag helst hade kunnat hoppa över. Bara spolat förbi om jag vetat hur den skulle vara. Började lite lagom bra med att jag fick någon låsning i ryggen på första morgonjobbet och såg ut som en retardent ostbåge som skitit på sig. Men skam den som ger sig. Sånt brukar ju gå över om man rör på sig, men icke. Ringde jobbets kotis och fick en tid. Idag. Fixade lite och tog en timmes komp.

Ont i ryggen och sådär lagom hormonstinn som man är dagarna före mens gör väl att humöret inte precis ligger på top 10. Att man känner sig som en svullen ballong och har dåligt samvete över kakorna man precis moffat i sig till kaffet gör inte heller saken bättre. Jag säger inte att det inte är Ok att ta en kaka till kaffet. Inte en iaf. Men kanske inte fyra, sju eller tio.. vet inte hur många jag åt men tillräckligt för att få dåligt samvete. Vet att jag gnäller ibland. Vet att säger mer än jag gör. Vet att jag inte ska jämföra. Men det är ta mej fan inte lätt jämt.

Varför kan man inte bara vara nöjd och glad som man är ?

Förlåt att jag är som jag är. Kanske det är du som inte alltid förstår mej. Kanske fingertoppskänslan borde finslipas.

Allt jag vill ha är din famn när jag är låg..

Bääääääääääärtil...



"Är det någon som har sett mitt får Bäääääääääärtil?"

Det var två förväntansfulla, ja en lite mer då kanske, tjejer som traskade till Öppna förskolan igår vid halv nio med överfull packning och en bilstol. Väl framme bokade Tilde & Ebba plats för två och så for bussen iväg mot Stjärnholm. Lollo & jag satt mest och garvade åt Hipp Hipp och spekulerade i hur kul en hejarklack på fyllan skulle kunna vara : )

En timmes bussresa sen var vi famme. Vid en stor gård av något slag. Ponnyridning, fiskedamm, polis & brandbilar, teater & trolleri, ansiktsmålning & klätterbus varvat med korvgrillning & fikapauser. Vi hade som vanligt lassat med oss mer än vi kunde bära och fick glatt bära med oss säkert mer än hälften hem igen. Men det var ju iaf ingen som behövde gå hungrig.. eller kaffesugen.



Lyckan var iaf fulländad när Mr Goran gjorde fina ballonghundar till alla barnen för att ta med sig hem. Jag kan försäkra om att det var två väldigt trötta Fröknar som klev av bussen i Katrineholm efter en riktigt härlig bussuflykt. Dagens ros till Öppna förskolan som hade ordnat så fint. Vi följer garanterat med nästa år igen!

Onsdagen som så har även den varit härlig. Kortdag på jobbet och även lunchsällis av Darl. Ordnade en sista-minutentid hos Hud & Hår så Tilde har varit hos frissan och blivit fin i håret. "Jag vill ha gul fäjg i håjet sen" slutade med en lila stjärna bak och ett rosa hjärta där fram. "Tjoj du att Micke kommej känna igen mej sen?"

En springtur i duggregnet och visit på Mickes jobb. Tilde är ju inte så lite faschinerad över det höj & sänkbara bordet på hans kontor och är inte alls ledsen över att det finns ett fint kort på henne på anslagstavlan.  En liten guidad tur fick hon också, igen. "Jag kommej inte ihåg vad dem hatej som du jobbaj med" Lite mallig blev hon också när någon där frågade om hon hade varit hos frissan för hon var så fin i håret... hon gör mej så varm i hjärtat den lilla godingen.



Semester & Utflykt

Underbart blå himmel och semester. Idag är det bussutflykt och barnens dag som gäller. Kan visst aldrig skilja på om det är till Sparreholm eller Sjärnhov vi ska åka till men jag hoppas att busschaffören har koll : )

Fika är shoppat. Kaffe ska bryggas inom kort och smörgåsar ska bres. Frukost dukas fram. Härligt med frukost för 3 mitt i veckan. Det är inget man är van vid.

Han piffar till sig, Tilde ser på Dora. Jag ska svänga ut i köket o duka fram o börja packa fikakorgen, den lär bli överfull idag : )

Tjingeling!


Söndag helt enkelt.

Söndag och tredje lediga dagen. Känns lyxigt och välbehövligt. Han ligger och sover, eller ja, han är ligger iaf i sängen o snoozar. Tilde dissar Dora för att sminka dockan som nu är väldigt rosa och glittrig. "Hon fåj nog dusha med mej sen mamma"

Själv sitter jag här med datorn i knät och har just tagit dagens första hutt tätt följt av en kopp java. Gjorde ett tappert försök att snooza lite bredvid darl medans Tilde tittade på Dora, men ikke. Nog för att jag kan snarka så jag försöker inte skylla ifrån mej, men jisses. Måtte det vara pollen : )

Dagens planer är lika med noll. Vädret ser ut som igår. Hoppas dock på att det blir finare än igår. Kanske en tripp ut till Marmorbyn och umgås lite..

Kanske borde gå och ta en dusch...  & Kramas lite


Ibland så händer det...

Det finns stunder man borde gå och köpa sig en lott. Att få klarblå himmel, sol och underbart väder på en ledig dag kan ju vara ett sånt tillfälle. Eller ska man kanske sluta gnälla och bara passa på och njuta av det fina vädret..

Vaknade av lite goa kramar i morse. Det är orättvist att en måste gå till jobbet när den andra får ligga kvar o gotta sig i sängen. Skulle iofs ljuga om jag var ledsen för att den som fick ligga kvar idag var jag - det brukar oftast vara tvärt om. Tyckte lite synd om honom dock som fick gå till jobbet och må som han gjorde. Men det är nog lite så med karlar. Dem går gärna lite för länge och mår dåligt innan de tar tag i saken och går till apoteket och införskaffar sig det nödvändiga. Själv skulle jag ju stå utanför och köa innan de ens hade öppnat.... Right!

Hade visst inte problem att slumra om när Darl hade gått till jobbet iaf. Vaknade kl nio. Upp. Stuvade bort lite skräp och fixade med disken. Kaffe och frukost. Datorn i knät. Musik som strålar ur högtalarna. Fönstrena på vid gavel. Nu väntar jag bara på att Tilde ska komma hem. Lekparken och fikakorg på em är bokat. Måste försöka jobba bort den här otäcka bondbrännan jag har lyckats dra på mej.

I morgon är det lekdejt med Fam Lind och golfbanan på em/kvällen. Tredje rundan. Önska mej lycka till !!! : )

Njuter av duggregnet. Inomhus.

Satt på jobbet och fnulade med schemat idag och kom på att jag var ändra framme i slutet på augusti. Och semestern känns inte ens nära.

Solen har verkligen lyst med sin frånvaro idag och det har mest varit mulet och lite regnstänk till o från. Inte så värst ledsen för det blev jag iofs som fick hålla mig inomhus för lite trappträning istället för att ut och traska i snålblåsten. Det är lite skönt en del dagar som dessa när vädret sviker. Ja, inte om man har planerat något eller om man ska jobba, för då är det inte värstens att flänga omkring på en cykel i snålblåst och regn. Men som idag är det ganska skönt att kunna skylla på vädret när man väljer att sitta inne o hemma en kväll istället för att gå en runda på golfbanan. Nu låter det som att jag är ute och springer där jämt men så är inte fallet. Två rundor har jag gått. Den senaste var igår. Den gick bättre än första rundan fast jag fick sämre poäng. "Du har ju faktiskt inte ens gått klart kursen" brukar det låta när jag grinar illa för att det inte går som jag vill eller försöker analysera mej själv och hur jag ska göra. Att jag har satt ribban lite väl högt och att kraven kanske borde sänkas lite är jag nog ganska medveten om men det är desto svårare att ta det till sig. Roligt är det i alla fall. Så pass att mina händer ömmar. Speciellt den vänstra. Tror det är någon blandning av träningsvärk (om man nu kan ha det i händerna?!), för många slag i backen och att jag har hållit i klubban som om det gällde livet. Inbillar mej själv att jag är lite mer avslappnad numera....

På tal om avslappnad. Kaffe och soffläge är inte dumt såhär efter jobbet. Tyst och lugnt. Välbehövligt efter allt surr i gruvan. Det är inte klokt vilket liv det kan bli ibland. Eller kaos. Då känns det skönt att gå på tredagars ledigt.

Tror jag ska börja ledigheten med en lång dusch....

RSS 2.0