Fick lite inspiration..

dsc_1069 (MMS)

Fick lite inspiration av fröken Rengman och bakade dessa smarriga polkagrisskorpor. Dock fick det bli två satser då äggen låg kvar orörda efter första försöket.. Om någon vill baka dessa: 1 dl socker 100 g smör 2 ägg 1 tsk bakpulver 4-5 dl vetemjöl 1,5 dl polkagris Pepparmyntsolja Blanda smör o socker poröst. Blanda i ägg och sedan resten av ingredienserna. Grädda mitt i ugnen i ca 15 min på 200 grader. Ta ut o dela. Ställ in på eftervärme så de torkar. Mums!!!


Nu ska dörren bli vit vit vit. Han är dukt...

dsc_1063 (MMS)

Nu ska dörren bli vit vit vit. Han är duktig min karl :-)


... när barnen har somnat åker det 'riktig...

dsc_1061 (MMS)

... när barnen har somnat åker det 'riktiga' lördagsgodiset fram. Taaaaaarragona ;-)


Dagens bak: morotsbröd.

dsc_1059 (MMS)

Nu är bröna i ugnen & Oskar sover i gillestugan. Helt plötsligt vände regnet till soligt, hett o kvavt. Poolen blev utnyttjad även idag. Nu längtar jag efter att klockan ska närma sig fem och att mina två stora hjärtan kommer hem. Ikväll blir det mys och hemmagjord pizza. I helgen ska ytterdörren målas & det sista på huset. Kanske även blir det en sväng till malmköping med och lite marknad...


Ibland känner jag mej faktiskt lite duktig...

dsc_1058 (MMS)

Ibland känner jag mej faktiskt lite duktig & kreativ. Ytterligare några portioner till lille herrn att lägga i frysen. Nu ska jag och min karl ta kväll i tv-soffan med kaffe och sallad. Jordgubbar/melon/ananas. Mums!


Foliepaket med potatis, timjan & vitlök. D...

dsc_1055 (MMS)

Foliepaket med potatis, timjan & vitlök. Dax att tända grillen :-)


Mot Katrineholm :-)

dsc_1054 (MMS)

Mot Katrineholm :-)


Semestern som äntligen kom

Lördagsafton och snart börjar Mickes sista dag på semestern. På måndag börjar han jobba igen vilket betyder även att mina veckor minskar hastigt tills det är slut på föräldraledigheten. Fem veckor går fort fort fort...

Men efter en liten minisemester till Småland har vi laddat batterierna och fått lite härliga upplevelser.
Astrid Lindgrens värld var helt fantastiskt bra och dit kommer vi åka igen. Men gärna två dagar då istället så man inte missar något. Bilen styrde även mot Gränna där vi fick se när de bakade, eller ska man säga knådade, polkagrisar. Butiken vi var i gjorde inte mindre än 40 olika smaker. Favoriten hittils är hallonsalt.

Fick lite fina bilder av svägerskan nere i Småland som jag tänkte bjuda på här.











Det är skönt att svalka sig i denna plötsl...

dsc_1051 (MMS)

Det är skönt att svalka sig i denna plötsliga värme.


Vi Plumpar & Vinar :-)

dsc_1048 (MMS)

Vi Plumpar & Vinar :-)


. . . behöver jag säga var vi har varit id...

dsc_1044 (MMS)

. . . behöver jag säga var vi har varit idag? Det börjar iaf på G och slutar på ränna.


Det tar på krafterna att vara en dag vid A...

dsc_1042 (MMS)

Det tar på krafterna att vara en dag vid Astrid Lindgrens värld..


Har haft en härlig dag med familjen Fäldt ...

imag0280 (MMS)

Har haft en härlig dag med familjen Fäldt Johansson vid Astrid Lindgrens värld. Nu styr bilen mot Aneby igen. Gissar på snart två sovande kottar i baksätet..


Alla goda ting är tre.. kaffe, vin & baily...

dsc_1024 (MMS)

Alla goda ting är tre.. kaffe, vin & bailys. Nu känns det som semester ;-)


Vi drar till Småland. Aneby, Gränna & Vimm...

dsc_1021 (MMS)

Vi drar till Småland. Aneby, Gränna & Vimmerby väntar :-)


Skulle till urmakaren och ordna klockan oc...

dsc_0990 (MMS)

Skulle till urmakaren och ordna klockan och möttes av den här lappen.. bara jag som tycker den är aningens rörig och förvirrande?!


Visst är det lustigt.. idag när jag går up...

Visst är det lustigt.. idag när jag går upp kl sex för att jobba & Micke (som har talat om flera ggr att han har minsann sovmorgon idag ) är hemma med Oskar. Då passar Oskar på att sova hela natten och sover fortfarande. Han som brukar vakna före sex.. sovmorgon fick han iaf. Lite.


Vi myser i gräset med lite fika i gräset e...

dsc_0976 (MMS)

Vi myser i gräset med lite fika i gräset efter lite rensning & avverkning.


Idag har vi varit kreativa.. Planterat blo...

dsc_0974 (MMS)

Idag har vi varit kreativa.. Planterat blommor, målat & rivit upp syrener vid altanen. Nu är vi inpackade i bilen som styr mot Torshälla. Får se om man stöter på någon Sten på vägen :-)


Idag har vi varit kreativa.. Planterat blo...

dsc_0974 (MMS)

Idag har vi varit kreativa.. Planterat blommor, målat & rivit upp syrener vid altanen. Nu är vi inpackade i bilen som styr mot Torshälla. Får se om man stöter på någon Sten på vägen :-)


Igår var det avslutning för Tilde på simsk...

dsc_0962 (MMS)

Igår var det avslutning för Tilde på simskolan. I tre veckor har hon tränat och igår klarade hon att simma 25m själv & hoppa från ettan utan puffar. Fyra simmärken kom hon hem med och stoltast var hon nog för guldfisken. Nu är det bara att träna på så hon blir mer säker. Stoltast är jag som har en så duktig tjej <3


Vi har skördat jordgubbslandet såhär på lö...

dsc_0969 (MMS)

Vi har skördat jordgubbslandet såhär på lördagskvällen. Det kommer bli gott till frukosten i morgon.


RSS 2.0