Billiga Veckan

Lusläste Buffé när den för en gångs skull damp ner i lådan och testade detta recept från "Billiga veckan"

Kryddiga färsspett med honungsyoughurt
Klyfta ett gäng potatis o blanda med rapsolja (jag tog olivolja) salt o peppar. Ställ in i ugnen på 225 grader i lagom lång tid.

Blanda 400 g nötfärs med 1tsk sambal oelek, 1 tsk spiskummin, 1 ägg, 1½ tsk salt o några vitlöksklyftor. Gör en fin smet o forma färsen runt träspetten. Ställ in i ugnen när det är 10 minuter kvar av potatisen.

Blanda 2 dl turkisk mat.youghurt och 1 msk flytande honung och servera till.

Lagade det visserligen igår men det blir lunchen idag. Och det jag tjuvsmakade igår var fantastiskt gott!


Och så var den här igen... Vardagen.

Semestern är slut och första jobbarveckan börjar närma sig sitt slut. En 6-dagars o helgtjänst stod på schemat.. Men, nu är man inne i det igen och det är riktigt skönt att få vara på ett o samma ställe och det verkar vara många trevliga människor på det här stället. Det är skönt att inte behöva presenteras sig VARJE dag och kastas fram o tillbaka. Det borde ingen behöva utsättas för ofrivilligt.

Han har en riktig golfhelg. Örebro igår och Vingåker o 36 hål idag. Lite avis är jag allt men jag klarar inte ens av att gå 18 hål längre. Min utmaning idag var en timmes promenix som gick på ren vilja. Foglossning eller vad men värst skönt var det inte. Samvetet mår dock så mycket bättre nu.

I morgon ska det ordnas med en dagistitt i Vingåker. Spännande.

Men nu ska det intas en kopp Java och göra sig redo för en em & kväll på jobbet. Snart är det tisdag o ledigt.


RSS 2.0