BF

Ja. Då var den här. Mållinjen känns inte långt borta nu.
Idag har vi bf för Glenn. Fick från början den 6/12 men blev tillbakaflyttade på ul. Nu bara längtar och väntar jag. Lite nervös och samtidigt lugn (?!?)
Har tröttnat på att vara gravid och svullen. Nu är du så välkommen Glenn 💕 
 

Väntans tider..

 
.... Tomtenissen och jag väntar in Micke som fick lotten att handla på hemvägen. Fick höra att jag gjort en milslång lista. Lika bra att fylla på lite i skåpen, vi vet ju aldrig när det är dags. 6 dagar kvar till bf! 

Novemberväder

Enligt vädret igår skulle det hänga ett tungt regnmoln över oss idag. Regn regn regn.. 
Hänger i soffan just nu och tittar ut på skitvädret samtidigt som jag försöker peppa mig inför promenaden till dagis. Frågan är ju varför inte detta skitväder kunde varit igår när jag hade bilen? Tack o lov finns ju Mickes regnkläder som går att klämma sig i. Värre är det för fötterna.. Känns som de har svullnat en storlek eller nästan två?!?
 
Utsikten... 

Vecka 39

Dagarna rullar på i full fart trots att jag inte gör något (?!?)..
Iofs så är tiden inte svår att fylla ut med två barn och begränsad förmåga att röra sig. Minns sist jag var hemma att jag tappade fattning för dagar och att jag saknade fredagskänslan. Än så länge finns den kvar vilket jag är glad över. 
 
Glenn börjar göra sig mer och mer påmind med mera sammandragningar och förvärkar. Minns inte riktigt om det var såhär mkt senast, men jag tror inte det. Det är mycket som är mer denna gången.. 
 
Helgen som passerade var lugn. Passade på att baka lite saffransbullar till advent. Tror inte att jag kommer få mer energi till sånt pyssel och ännu hellre hoppas jag ju på att vi helt enkelt inte har tid.. 12 dagar kvar till bf idag.
 
 
Längtar till första advent 

Nedräkning

Ja, då gick vi in i vecka 37 igår och nu är det bara 26 dagar kvar till bf för Glenn. 26 dagar! Nyss var det hundra.. Trots att jag går hemma känns det som att dagarna flyger förbi i full fart. Med höstlov för barnen förra veckan och besök av mamma fick jag mycket sällskap. 
 
Det känns att det börjar bli tyngre. Foglossningen är där och höften spökar. Jag känner mig som en strandad val, svullen som en ballong och smidig som en sumo. Nu längtar jag bara så efter att vi ska få träffa Glenn. 
Oskar brukar fråga hur han kommer se ut. Vi är många som är nyfikna. 
 
Igår kom Micke hem med nya bilen. En Toyota Verso. 
Nu har vi plats för upp till 7 personer. Smidigt när vi snart fyller ut en bil själva.
 
 
Läcker!!! 

RSS 2.0