Öppnade påsen med kycklinglårfile från kro...

20100518570 (MMS)

Öppnade påsen med kycklinglårfile från kronfågel. Den är ju vidrig! Kycklingslamsor det är vad det är. Filé nej tack du. Och två påsar hade vi köpt. Grinig som jag är har jag tagit kort på äcklet och i morgon ska jag ringa kronfågel för pengarna tillbaka. Vem fan vill äta de där äckliga slamsorna? Grisarna? Urs.


Jag mår illa!

Googlade lite igår på huskurer mot förkylning och fick detta strålande recept:

"Koka upp vatten. Pressa i 2 vitlöksklyftor, 5 tsk honung & citronsaft"

Behöver jag tillägga att det var nog det absolut vidrigaste jag har druckit i HELA mitt liv. Inte ens knepet att hålla för näsan hjälpte. För eftersmaken av färsk vitlök i hela näsan o munnen skulle nog få vem som helst att vilja gå o kräkas. Bara lite lite kvar nu och det ska fan ner. Blir jag inte bättre av det här...

Skål o Hej!


För att det faktiskt är lite synd om mej.

Förr vaknade jag tidigt som satan för att det var för ljust i sovrummet. Den heta sovmasken satt ju lixom inte kvar hela natten.. I onsdags inhandlades en mörkläggningsgardin och nu är det himmelskt mörkt. Perfekt för att kunna snooza lääänge de dagar man kan o får. Och vad händer. Vaknar förståss tidigt av den här jävla förkylningen som börjar fästa sig allt för mycket vid mej, och kan inte somna om. Ligger stilla och känner hur tankarna om allt annat än lugn o sömn kommer farande. Sånt som ska göras. Om jobbet. Just som dessa tankar har försvunnit och jag är nästan som i dimman, då kommer den. En hög stock av snarkningar från den andra sidan av sängen.

Så nu ligger jag här i soffan med datorn i knät och låter honom sova ifred.

Jag skulle vilja ha någon bra dunderkur mot förkylning. Kommer lite vagt ihåg något man drack när man var liten. Varm mjölk, honung o nåning mer. Men vad? Igår testade jag att riva färsk ingefära och ha i varm mjölk & honung. Det var nog det äckligaste jag varit med om. Inte smaken då, men det små små äckliga ingefärsbitarna. Tror att koppen står kvar vid sängen, knappt orörd. Urs!

Jag får väl googla lite på gamla huskurer..


Tjejkväll & Tjejmys

När Micke är iväg och spelar golf om kvällarna är det inte bara han som blir glad. Den lilla damen vet att då nalkas det tjejtid och mys i soffan.

Vi tog cyklarna och for till Ica för lite införskaffning till tjejkvällen. Gissa om det lös i Tildes ögon när vattenmelonen hamnade i våran vagn. Jordgubbar o vattenmelon står högt upp på listan.

Vet inte vart kvällen tog vägen dock. Ett avsnitt av händige Manny o specialagent Oso sen är mitt minne vagt. Kommer ihåg att Musses klubbhus gick igång men det var två väldigt trötta tjejer ikväll. För en sekund trodde jag nästan att vi skulle bli två som somnade till bompa och det hör inte till vanligheterna.

Nu väntar jag på att min golfare ska rulla in genom dörren och pussa lite på mej. Man hinner ju sakna varandra lite nu när jag har gått så många kvällar.. det är härligt!

I morgon står det ledigt på schemat. Kortdag för Micke. Och i morgonkväll kommer Mormor på besök. Jag ska göra mitt bästa för att hålla mej vaken, för hon skulle nog inte komma förräns efter nio, och det har varit en riktigt sömnig period nu. Undrar om det är nyttigt med alla nyheter. Det är inte konstigt att man är lite disträ o väck i kolan : )

Helgen som gick..

  • Morgonmys med Händige Manny & Specialagent Oso
  • Cykeltur & lek i sjukhusparken
  • Lek & Bus i badhuset
  • Pannkaksmys
  • Kalas & sushifrossa
  • Lördagsmys med chippa & snarkarn
  • Utflykt med koutsläpp & tipspromenad
  • Söndagsmiddag i Marmorbyn

Och i morgon rullar vardagen på i sin vanliga tur... med storbesök som väntar. Mormor kommer och hälsar på till en liten dams stora förtjusning. Ja, och våran med förståss : )

Nu är det soffläge & relalalaxa och hämta in de sista krafterna för en delad tur i morgon. Igelkotten & inskolning på Norrgläntan väntar.


RSS 2.0