<3 2010 12 16 <3 ...

imag0076 (MMS)

<3 2010 12 16 <3 Världens finaste Tilde har fått världens finaste lillebror Oskar. Blir inte mkt tid att blogga just nu :-)


<3 BF <3


Gårdagens citat "Älskling... jag tror jag läcker!"

Behöver jag säga att han har skrattat o fnissat o garvat och gör det säkert än....

Från o med i morgon går vi på övertid. Grrrrrrrrrrrrrrr....


Dan före dopparedan!

Ganska pigg idag faktiskt.. eller. Pigg vore att ljuga men det känns inte som att jag skulle kunna somna ståendes =) Det blev en tidig sänggång för oss igår. Det är inte ofta det både snarkas och är släckt före kl tio... kanske bristen på sömn natten till igår som gjort sitt. Jag hade skapliga sd och fick springa på toaletten stup i ett. Och mitt försök att inte väcka Micke gick väl sådär. Lätt att inte vakna när någon stånkar o stönar som en gammal ko bredvid en?!

Idag är det iaf dagen före D. Men bara falskalarm än så länge. Undrar om jag ska följa L´s råd o ta på mej den rosa utstyrseln?! Har ju en tid hos bm på torsdag som jag helst skulle vilja slippa gå på... men.

Nu ska jag iaf försöka göra lite nytta här hemma. Orken, lusten o energin har inte infunnit sig de senaste dagarna. Vet inte om den är här idag heller, men om man är lite duktig nu kan man kanske lägga sig o läsa tidningen sen ; )


Luciatider & v40

dsc_0393 (MMS)

Fick den här fina lucian att pryda magen med ikväll.


En liten tanke...


Om man väljer att åka och källsortera... ska man då låta bilen stå på tomgång under tiden?! Eller var det bara Vi som tyckte att det kändes lite, ehm, fel?!

Har haft en riktig skräplördag i övrigt. Det enda vettiga som har skett är väl att vi har varit iväg till återvinningen & affären. Jag är trött som ett arsel o känner mej tråkigast i hela världen. Han spelar guitarr hero ( o har nog gjort det i några timmar nu.. men än sen, vilket sällskap är jag då? )

Det är det där jävla samvetet som börjar spöka så fort man är ledig och "ska hinna" göra saker. Det kan ju ta sig i arslet o fara åt fanders för den här helgen är och kommer förbli en skräphelg.

Undrar när vi (läs: Micke) ska fixa lite kvällsmat åt oss... ? Skräpmat vore gott..

Vitt Vitt Vitt...

imag0042 (MMS)

Igår kom Darl hem med våra "nya" köksluckor som sitter där lite provesoriskt. Än ska handtagen dit och några drag med penseln göras på stommarna. Tapeterna till vardagsrummet lyser med sin frånvaro dock.. bara fondtapeten hemma och den ska ju sättas upp sist. Jag håller verkligen tummarna för att tapeterna kommer före Torbjörn (även om jag vill att Torjbörn kommer NUUUUUUUU) Bara att vänta o se glad ut...


V.40

Och så var man inne i den "sista magiska veckan" som gör att det "magiska datumet" är mer & mer inom räckhåll. Onsdag nästa vecka är det ju beräknat. Frågan är bara när det egentligen blir..

Vaknade i natt igen av sd och det var lönlöst att försöka somna om. Den där molande mensvärken har funnits där mer eller mindre sen i lördags. Inget jag kände när jag väntade Tilde. Vilket ger en lite hopp förståss, men samtidigt som bm sa; man kan bli lurad med andra barnet...

Idag fick Tilde åka bil till dagis & jag gick o la mej igen. Vaknade halv tio. Så skönt. Har känt mej så väldigt trött de senaste dagarna. Somnade tydligen när jag och Tilde lekte med Barbie häromdagen.. vilken tur att det var mitt i "läsvilan".

Nu ska jag iaf försöka piggna till lite.

Jämställdhet?

dsc_0362 (MMS)

Han: rev ner spännväven och satte nytt tak Jag: tog en egostund vid Hud & Hår, hämtade Tilde och tog en mysig tjejem på stan med levande julkalender, lunch på sultans, strosa i affärer o en runda på Willys. Bra arbetsfördelning? Idag är det Han som har sovmorgon. Vi sitter o kollar bompa & dricker varm choklad. Snart dax för dagens avsnitt av julkalendern.


Egostund..

dsc_0356 (MMS)

Morgonstund har guld i mun.. Ute är det fantastiskt vinterfint. Och idag preis "lagom" kallt. -10. Inte som igår när man nästan tappad näsan bara man klev utanför dörren.. Tilde är på dagis & jag har tagit mej en fm i att bara vara ego. Dax att koppla ner, njuta av fikat o ta en varm dusch innan dagis väntar igen.


RSS 2.0