Mina Fina Barn.

dsc_0833 (MMS)

Mina Fina Barn.


Mors Dag.

dsc_0831 (MMS)

Mors Dag. Fick njuta av en ordentlig sovmorgon. Minns inte när jag sov så länge sist. Halv tio är verkligen lyx! Annars har det rullat på med utomhusjobb idag. Ja, mest för Mickes del. Han har målat gavlarna o en sida på altanen. Invändigt är i närmaste färdigt. Jag har känt mej halvhängig. Konstigt att sånt alltid kommer på helgerna. Nu ska iaf kvällsmaten fixas o en Jordgubb & Blåbärspaj gräddas. Sen väntar en tur till Strångsjö o hämta hem Tilde. Fridens Liljor!


Har en liten kille med feber efter vacinat...

dsc_0817 (MMS)

Har en liten kille med feber efter vacinationen igår. Då är det mysigt att sitta i storasysters knä när hon tittar på bompa. Tummen är en annan ganska nyfunnen vän som alltid är trogen.


En liten kille slocknade på golvet efter m...

dsc_0815 (MMS)

En liten kille slocknade på golvet efter mycke gråt (för att vara Oskar). Idag är det dags för bvc och vacination. Ett nödvändigt ont som jag tycker är jobbigt.. roligare ska det bli att se hur mycket han har vuxit. Gissar på en bit över 8500g och 69 cm. I em blir det badhuset med Jennie, Alva & August. Bad för de stora barnen o kaffe för de stora ;-) Närmast står nog en kopp kaffe på tur. En varm sådan!


Micke & Tilde målar altanen. Vitt vitt vit...

dsc_0801 (MMS)

Micke & Tilde målar altanen. Vitt vitt vitt ska det bli. Bort med allt 70-talsbrunt. Undrar om man kommer tycka lika illa om allt grått om en sådär 40 år som man tycker om brunt... Hur som så ser jag med spänning fram emot husets makeover.


Nu är ena gaveln målad en gång och altanen...

dsc_0797 (MMS)

Nu är ena gaveln målad en gång och altanen skrapad o tvättad på insidan. Jag har en duktig karl. En snygg duktig karl. Honom ska jag nog ta o gifta mej med ;-)


Välkommen till Familjen Tajkon... :S

dsc_0782 (MMS)

Välkommen till Familjen Tajkon... :S


Nyss hemkommen från en trevlig afton hos s...

dsc_0781 (MMS)

Nyss hemkommen från en trevlig afton hos svärföräldrarna. Oskar sover gott, Micke har bokat ngt nytt på tvn o jag har tagit fram lite kvällsläsning. Kanske lite kramas på de så är fredagen fulländad :-)


Full fart från 05.55 i morse.. då vaknade ...

dsc_0779 (MMS)

Full fart från 05.55 i morse.. då vaknade Oskar. Frulle, dagis, träning, lunch, fika @ Therese, outleten, lek o mera matlagning. Nu gräddas det pannkakor o Tilde är skickad i duschen. Oskar hänger i köket med mej. Micke jobbar seeeeent. Jag. Har laddat upp för en lugn (förhoppningsvis ) kväll i sängen. Jag längtar redan!!!


Vi blev ikappsprugna på vägen hem från dag...

dsc_0778 (MMS)

Vi blev ikappsprugna på vägen hem från dagis. Nu ligger det både korv, makaroner & glass i tjejetnas magar. För min del blir det nog att dansa en vals med dammsugarn för Oskar somnade precis. Idag väntar en busstur till stan o köpa färg till huset. Men nu en vals..


'Pappas Ängel'

dsc_0770 (MMS)

'Pappas Ängel'


Då var vi ( läs Micke ) igång. Snart är ga...

dsc_0767 (MMS)

Då var vi ( läs Micke ) igång. Snart är gavlarna tvättade. Nu ska vi 'bara' välja färg. Mörkgrått & vitt får det bli.


Det börjar bli långt ;-)

dsc_0758 (MMS)

Det börjar bli långt ;-)


Dagens lunch: potatis och ärtpuré med någr...

dsc_0748 (MMS)

Dagens lunch: potatis och ärtpuré med några smaklösa droppar d-vitamin. Tilde & jag mumsade glatt blodpudding istället :-)


Solhäng på baksidan.

dsc_0740 (MMS)

Solhäng på baksidan. Det är livet på en pinne!


Re la la laxar. . .

dsc_0747 (MMS)

Re la la laxar. . . Barnen sover & mannen är ute o springer. Det här är njutbart. Fågelsång & sommarvindar.


Leker med pappa på altanen.

dsc_0729 (MMS)

Leker med pappa på altanen.


... myser på mammas arm <3

dsc_0724 (MMS)

... myser på mammas arm <3


Tilde 'min önskan gick i uppfyllelse' när ...

dsc_0713 (MMS)

Tilde 'min önskan gick i uppfyllelse' när hon fick melodifestivalskivan. Tror hon har lite hemlängtan nu... :-)


Snöar & Åskar. Majväder??

dsc_0711 (MMS)

Snöar & Åskar. Majväder??


Belöningen: Smoothie med Jordgubbar, Lime,...

dsc_0708 (MMS)

Belöningen: Smoothie med Jordgubbar, Lime, Banan & Yoghurt. Slurp! :-)


Upp o Ner. Ungefär som vädret jag möttes a...

dsc_0705 (MMS)

Upp o Ner. Ungefär som vädret jag möttes av under dagens runda.. Snö. I maj? Nej tack!


Idag står det inkokt lax med dillcreme på ...

dsc_0704 (MMS)

Idag står det inkokt lax med dillcreme på matlistan. Serveras med kokt potatis & ärtor. Kul med ett nytt recept.


Måndag men det känns mer som Söndag.. idag...

dsc_0703 (MMS)

Måndag men det känns mer som Söndag.. idag har vi ingen brådska & myser lite i sängen. Skönt när nattens sömn varit lite ryckig.


Gör mitt bästa med att hjälpa Willys tömma...

dsc_0697 (MMS)

Gör mitt bästa med att hjälpa Willys tömma sitt lager av påskgodis :-)


RSS 2.0