Undrar om något av dessa är till mej? Jag ...

dsc_1368 (MMS)

Undrar om något av dessa är till mej? Jag har ju varit så snäll i år :-)


Uppesittarkvällen är tesagd ;-)

dsc_1367 (MMS)

Uppesittarkvällen är tesagd ;-)


... det var en fin tomte :-)

dsc_1366 (MMS)

... det var en fin tomte :-)


Fick en liten julklapp av chefen idag. Var...

dsc_1365 (MMS)

Fick en liten julklapp av chefen idag. Var det lilla julafton idag eller hur var det? Jag kan inte vänta till julafton.. tror jag.


Eftersom jag älskar müsli med frukt och nö...

dsc_1362 (MMS)

Eftersom jag älskar müsli med frukt och nötter blev denna senaste köpet. Aldrig igen! Var är nötterna, russinen och äppelbitarna som utlovas så fint på förpackningen? Vavavava? Två russin har jag fått. Men nej, jag är inte bitter. Bara tvärsäker på att inte köpa den här totalt smaklösa müslin igen. För övrigt är det SÅ fint ute. Tokmycke snö och minusgrader. Snälla låt snön ligga kvar hela julen. (Och gärna mer ändå)


Lördagen före sista advent

Idag är det exakt en vecka kvar till julafton. Men julkänslan vill inte riktigt infinna sig. Jag vet inte om det är för att snön lyser med sin frånvaro eller om det är jag som är en sån tidsoptimist. Kanske är det lite av båda..

Den här veckan har varit fylld av trevligheter. I tisdags började jag min nya tjänst som Administrativ assistent för handikappsomsorgen här i Vingåker. (Inskolning pågår och det kan ju innebära en del förvirring)
Torsdagen ägnade vi åt Luciafirande & Julfest vid Tildes skola. Där bjöds det inte bara på luciatåg utan även Astrakannytt och finbesök av Zlatan.
 Gårdagen ägnade vi åt att fira Oskars 1-årsdag. Herregud! Var det ett år sedan vi låg inne på förlossningen och hade en sjuhelvetessmärta och en himmelsk upplevelse... (återigen tidsoptimist) Oskar firade sin egen födelsedag med att resa sig upp och gå. (jag har sett det på film)

Idag har vi egentligen inte gjort ett endaste smack! Promenerat i regnrusket till ica. Bakat thekakor (ja, jag ska inte ta åt mej äran fast de var rackarns goda). Smällt ihop en jäkligt god cheescake till kvällen. Då kommer fam Natanaelssons hit för lite mat, pyssel och glada tillrop (läs Mickes & Peters glada tillrop).
 Kocken Micke ska laga en potatisgratäng på kockvis a´la Moberg. Jag är redan hungrig..

Här kommer lite bilder från veckans händelser..




Vad är roligast? Innehållet eller Snöret?


 

Astrakans Luciatåg



Vem vill inte bo i det här mysiga huset?


Dagens Bak.

dsc_1357 (MMS)

Dagens Bak.


Piff & Puff målar ;-)

dsc_1356 (MMS)

Piff & Puff målar ;-)


Färggranna peppisar :-)

dsc_1355 (MMS)

Färggranna peppisar :-)


Igår var det den 9 december vilket också i...

dsc_1353 (MMS)

Igår var det den 9 december vilket också innebar Annadagen. Dagen när man förr la lutfisken i blöt. Själv köper jag 'halvfärdig' som bara ska lutas av. Mmmm.. Iaf så kom min fina dotter hem med den här sockriga ljuslyktan 'grattis på namnsdagen' (att hon en liten stund senare skulle ge den till sin pappa går vi inte in närmare på). Hon är rar våran tjej!


Min fina man kom hem med dessa blommor & c...

dsc_1351 (MMS)

Min fina man kom hem med dessa blommor & choklad. Idag är en förträffligt bra dag på alla sätt och vis.


Det är sådär mysigt trångt i sängen denna ...

dsc_1349 (MMS)

Det är sådär mysigt trångt i sängen denna lördagsmorgon. Den här helgen går i njutningens tecken. Baka o pyssla. Fika och bara vara. Närmast väntar vi på Julkalendern. Trevlig helg!


RSS 2.0