Fem månader tidigare...

Arbetade Micke sin sista dag på jobbet inför en lång pappaledighet. Det var fortfarande småljumma dagar utan tvång för fuskollar, overaller och raggisar. Gräset var härligt grönt och växte sådär lagom snabbt att man var tvungen att klippa det iaf en gång i veckan.

Tilde längtade efter sin 6-årsdag och jag hade avslutade min mammaledighet efter nästan ett år hemma. Våran första sommar som husägare hade nästan passerat. Det var den sommaren vi blev med pool.

Jag kommer ihåg att det var någon som funderade på hur han skulle få dagarna att gå. Hur han planerade att renovera hallen medans Oskar sovstunder. Minns att jag smålog lite för mej själv när han pratade om sina vissioner men sa ingenting.. Hallen tog fyra månader nästan innan den blev klar.

Men jag tror minsan att han har njutit nästan varje dag. I morgon är det hur som helst Micke som arbetar sin första dag på väldigt länge. Arbetet på kuriren.

Tilde börjar med blandad nervositet och spänning på fritids i morgon. Som hennes kompis där har längtat.

Jag tror minsan att det är som de säger. De äldre människorna. Att tiden bara rusar förbi. Och att man ska njuta av var stund. Det är de små små sakerna som är de stora sakerna..



Oskar hänger med pappa på soldäck



Tilde på sin 6-årsdag


Det ska bli ugnspannkaka & rivna morötter ...

dsc_1404 (MMS)

Det ska bli ugnspannkaka & rivna morötter till middag. Till min hjälp har jag bollibompakocken Tilde :-)


Sista måndagen i januari

Fick frågan om vad jag önskar mej i 30-års present idag..
30-årspresent tänkte jag, tidsoptimisten själv. När fan han jag bli så gammal?

Två underbara ungar har jag & En fästman som jag tänker gifta mej med (innan jag blir 40).
Alla är friska. Vi har varsitt jobb och huset har ett tak.

Kommer på mej själv ibland, när man blir påminnd om hur skört livet är, att det är just allt jag önskar mej.

Men sen kommer även dagar såsom när garderoben gapar tomt, sovrumsmöblerna börjar bli tråkiga eller hur man någonsin har kunnat klara sig utan det där zoom-objektivet till kameran.


Oskar tömmer filmskåpet på småprylar med '...

dsc_1401 (MMS)

Oskar tömmer filmskåpet på småprylar med 'tack tack'. Nu ska vi upp och baka scoones enligt M's önskemål. Tjing!


Sassa brassa mandelmassa. Fredag Fredag Fr...

dsc_1393 (MMS)

Sassa brassa mandelmassa. Fredag Fredag Fredag!! Nu är det helg ta mej tusan och här ska göras fruktsallad, surplas vin, dega i soffan, kanske vara vaken ända till tio och orka hångla lite. Mors!


När jag frågade Tilde vad hon hade för öve...

dsc_1391 (MMS)

När jag frågade Tilde vad hon hade för överraskning planerad till sin mors 30-årsdag flinade både hon och Micke upp..'du har ju fått ett löpband' säger hon, med Mickes ord. Så ikväll testade jag vårat nya(ste) attract motionsband. Med musik i öronen och de suddiga konturerna gungande är jag nöjd. Mycket nöjd med bandet. Nöjd att jag, den godissugna latmasken, tog mej i kragen, gav mej själv en käftsmäll och hoppade upp. Nu sitter jag i tv-soffan. Tittandes på biggest looser. Sittandes med gott samvete. Mjau!


Mot Heaven or Hell och lite piffa. Finally!!!

dsc_1377 (MMS)

Mot Heaven or Hell och lite piffa. Finally!!!


Kom hem från jobbet och möttes av detta fi...

dsc_1375 (MMS)

Kom hem från jobbet och möttes av detta fina brev som Micke glatt gav mej. Trodde först att han skämtade. Jag har väl aldrig sett någon 25-åring (läs 30...) vara med i födelsedagsrepotage i kuriren?!? Om man inte har åldersnoja innan kan nog det här gro lite hjärnspöken. Ja. Hur som så känner jag mej purung fortfarande. Nästan jämt.


Frukost för En. Alla andra sover gott. För...

dsc_1374 (MMS)

Frukost för En. Alla andra sover gott. Förutom de som kör dunderrally i mitt huvud så att det värker. Känns som en (o)trevlig förkylning är på intågandes.. så jag skämmer bort mej med ett glas nypressad apelsinjuice. Nu kör vi!


Fick sånt här gosigt sällskap i badrummet ...

dsc_1373 (MMS)

Fick sånt här gosigt sällskap i badrummet i morse.. Oskar är den enda som har sovit bra i natt och är på sitt strålande morgonhumör. Jag däremot, skulle helst dra ngt gammalt över mej och sova.. Meeeen.. nu börjar en ny arbetsvecka. Nu kör vi!


RSS 2.0