Övning pågår

Har letat efter en amningskudde lite vagt men inte slagit till på någon. Osäker på vilken jag vill ha och så vidare..
 
Fick för mig att testa att sy en själv istället. 
Hittade mönster och beskrivning på madebymarzipan.com.
 
Har inte gjort något överdrag ännu..
Hoppas att Glenn och jag kommer att gilla den.
 
Fick också en nypa frisk luft med den här godingen idag. 

Hemmadag

Idag har vi en lugn dag hemma, Oskar och jag. Skönt när man är hostig och snorig. Bara vara..
 
Helgen gick i lugnt tempo. En skön sådan. I lördags var Oskar och jag på kalas hos dagiskompisen. Kvällen bjöd på Mickes fisk & skaldjurssoppa med svärföräldrarna. 
 
Söndagen bjöd på afternoon tea för mig och några vänner vid Sultans. Så himla mysigt!
 
 
Några frestelser från kakbordet. Alla i miniatyr.
 
Mums!

Det tar sig

Kallt och disigt idag. Termometern visade minusgrader i morse. Kändes helt Ok att stanna inne med en kopp the och lite tända ljus. 
 
När alla gått hemifrån körde jag igång med snutten till Glenn. Det var klurigare än jag trott att sy i trikån, den vill ju gärna stretcha ut sig. Men, resultatet känns ändå väldigt bra för att vara första försöket. Mjuk och gosig. Hoppas att också Glenn kommer att gilla den. Och med facit i hand på hur Oskar har nött ut sin... Kanske det är bäst att göra två..?!
 
Gjorde en kantsöm efteråt också. 

Tiden går..

Fick för mig att söka upp min gamla blogg och se, den existerar fortfarande. Dryga tre år sedan senaste uppdateringen.. Kanske är dags att damma av den och köra.
 
Ibland känns det som man har projekt och intressen som bara väntar på att tiden för de ska finnas. Och tid kan lätt bli en bristvara. Denna hösten blev annorlunda än planerat och det känns underbart. Mina planer på att läsa vidare byttes ut mot en väntan på Glenn. Det är så vi kallar honom, bebisen på jäsning. 
 
Förra gången jag gick hem på hvp hade vi nyss flyttat och det var diverse renoveringsobjekt här och var.
Denna gång försöker jag locka fram de pyssliga sidorna hos mig. Tilde fick en symaskin i present vilket fick upp mina ögon också.. 
 
Idag har jag lagat två par jeans åt Oskar och börjat förbereda för snutten till Glenn. 
Kanske inte den snyggaste utav lappningar, men man måste ju börja någonstans. 
 
Beställde tyger från rosahuset.com 
Snuttefilt är planen. 
 

RSS 2.0