Nu har vi myst och fyllt på skafferiet me...

dsc_1285 (MMS)

Nu har vi myst och fyllt på skafferiet med Glögg, Salmbärssylt, Gotländsk senap & Chokladfudge.


Nu far vi och hämtar syrran & far på julma...

dsc_1283 (MMS)

Nu far vi och hämtar syrran & far på julmarknad i Julita med mormor.


... och så här trevlig blev den :-)

dsc_1281 (MMS)

... och så här trevlig blev den :-)


Fredagsmys och det vankas pkankstek med en...

dsc_1279 (MMS)

Fredagsmys och det vankas pkankstek med entrecote. Skål!


ÄNTLIGEN!!! Som vi har letat. Som andra ha...

dsc_1275 (MMS)

ÄNTLIGEN!!! Som vi har letat. Som andra har sökt . I varenda affär. I varje litet hörn. Alltid har det gapat tomt på hyllorna. Men sen, igår. Ringde Alva på dörren. Där stod hon och lyste med ett litet paket åt Tilde. (Som nog var den enda som inte hade förstått var det var..) Gissa om hon blev glad! De är bra rara de där Natanaelssons. Och en nostalgisk Micke slängde imponerande snabbt ihop en boll. Sådärja! Jag får nog öva lite. Jag tror att jag är lite för ung för att den ska ha varit sådär jättepoppis på 'min tid'. Skyller iaf på det när jag inte är så duktig på alla de där konsterna. Jag får öva i smyg!


Våra fina hjärtan <3

dsc_1274 (MMS)

Våra fina hjärtan <3


Såg reklamen för 'du är vad du äter' och s...

dsc_1272 (MMS)

Såg reklamen för 'du är vad du äter' och skrattade lite tyst för mej själv när hon rensade bland tjejens tio år gamla kryddor. 'Kryddor är en färskvara' enl Skipper. Igår gick Micke igenom våran samling och det slutade med att 17 (!!!) burkar åkte puts väck. Hoppsan!


Lilla hjälpredan :-)

dsc_1266 (MMS)

Lilla hjälpredan :-)


Äntligen börjar den åter ta sig. 16 knoppa...

dsc_1262 (MMS)

Äntligen börjar den åter ta sig. 16 knoppar & 5 fina blommor. Micke tjatar om att det är hans ära men jag vet inte. Fina är de iaf :-)


K som i kompisgunga. 'Jag lovar att inte g...

dsc_1248 (MMS)

K som i kompisgunga. 'Jag lovar att inte göra mer fart när du säger stop' säger den lilla tjejen och gör tokhög fart så magen nästan dör av kill. Sen hoppar hon av, garvar och säger 'luras'.. vem har hon fått skadeglädjen ifrån???


Mycket är bra med nyare bilar men när det ...

dsc_1245 (MMS)

Mycket är bra med nyare bilar men när det kommer till att byta glödlampor kan det bli knepigare.. men skam dem som ger sig ;-)


Råkade förstöra Tildes födelsedagsgurka me...

dsc_1238 (MMS)

Råkade förstöra Tildes födelsedagsgurka men har lyckats ersätta den utan att hon har märkt någon skillnad. Är inte det kärlek så säg.. :-)


Bilden får tala för känslan.

dsc_1237 (MMS)

Bilden får tala för känslan.


Stor o Liten badar. Det låter så härligt d...

dsc_1233 (MMS)

Stor o Liten badar. Det låter så härligt där innifrån.


RSS 2.0