Nu. Snart. Är vi redo för advent :-)

dsc_1345 (MMS)

Nu. Snart. Är vi redo för advent :-)


Morgonpigga Tilde läser sin läsläxa :-)

dsc_1344 (MMS)

Morgonpigga Tilde läser sin läsläxa :-)


Fina fästmannen kom hem med denna fina buk...

dsc_1341 (MMS)

Fina fästmannen kom hem med denna fina bukett igår. Mmmmm :-)


Projekt Hallen är igång :-)

dsc_1339 (MMS)

Projekt Hallen är igång :-)


Fick sällskap till frukosten såhär före jo...

dsc_1334 (MMS)

Fick sällskap till frukosten såhär före jobbardagen. Lille herrn tyckte 5:50 var lagom för uppstigning.


När katten är borta..


Igår fyllde svägerskan 30 så idag är Micke och Oskar iväg och uppvaktar henne i Torshälla. Jag jobbar delad tur och sitter här och fördriver lite ledig tid. Helt själv. Kändes konstigt att traska hemmåt för några timmars ledigt när jag visste att huset var tomt och öde. Satte på rockkanalen och slog på datorn. Och här sitter jag än. Tittar på panduros sida och trånar för allt fint jag vill ha och svävar iväg om hur mycket jag skulle vilja göra. Men jag ska bestämma mej för en, kanske två, saker. Lite terapi. Lite dona.

Igår var jag på kommunalfest. Herrejävlar. Det var en dam som gav oss ett välkomsttal som innehöll någonting i stil med "att som man raggar får man ligga". Jag skålade glatt i min loka medans de andra skålade desto trevligare i sina välfyllda glas. Trevligt var det men även en tidig hemgång. Skönt att vakna upp pigg när en delad tur väntar runt hörnet.

På min fm-tur idag svävade tankarna om VAD jag skulle göra på alla mina timmar hemma helt solo. Hmmm... jag skulle vilja sova, äta chips i soffan till en film, surfa runt o kolla efter julklappar när ingen ser, dra på hög musik o sjunga högt. Ja. har inte hunnit med så mycket av mina planer än men närmast blir nog en liten siesta. Bara för att jag kan.

Dryga tre timmar kvar av denna dagens ledighet.

Undrar hur de andra från gårdagen mår??? ; )

Lite kvällslektyr från dagens besök på bib...

dsc_1316 (MMS)

Lite kvällslektyr från dagens besök på bibblan :-)


Min fina karl bakar thekakor för första gå...

dsc_1315 (MMS)

Min fina karl bakar thekakor för första gången. Jag sitter med snålvattnet rinnandes och tittar på. Kan det bli annat än succé???


Tilde satt stolt och läste upp sin nyskriv...

dsc_1311 (MMS)

Tilde satt stolt och läste upp sin nyskrivna dikt 'Trulle' som handlade om läslandet. Kan inte annat än bli varm i hela kroppen. Den känslan är en av de bästaste känslor! :-)


Oskar testar bilen i väntrummet..

dsc_1308 (MMS)

Oskar testar bilen i väntrummet..


RSS 2.0