Håller tummarna för en vinst!

Sitter vid köksbordet o lyssnar på Mix Megapol. Adam, Gry o Anders. Det är dem som brukar förgylla min kaffestund på morgonen när Oskar sover. Det finns en tävling nu som heter "Vi betalar din räkning" o den gick jag på. Skickade ett litet mail igår så nu får jag väl hålla tummarna för en vinst. Vore ju najs.

Nu har vi haft två helt UNDERBARA nätter med en Fröken som har somnat om själv på natten utan oroligheter och flera timmars travande upp o ner ur sängen. Så nu kan man sudda bort de där mörka ringarna under ögonen & kasta påsarna åt fanders. Iaf för en stund ;-)

Det börjar bli hög tid att gå och väcka den där lilla killen som snusar gott i vagnen så vi hinner med våran morgonstund på sängen innan det är dagisdax igen. Äta o mysa lite.

Ikväll nalkas det Marmorbyn o makaronilåda till Tildes stora förtjusning.

Idag är det inte riktigt min dag.

Sitter här med det största glaset kaffe. Nr 2 i ordningen idag. De senaste två veckornas brist på sömn börjar göra sig kännbart. Trodde "peppar peppar" att det skulle vara den lilla killen som skulle ge oss sömnbrist, påsar under ögonen & ont i käkarna av alla gäspningar. Men ikke. Det är den stora tjejen.. Avundsjuka. Uppmärksamhet. Funderingar. Drömmar.

Man kan nog ställa klockan efter hennes sovrutiner numera. Somnar fint i sin säng med en saga eller musik precis som vanligt. Vi pratar om tankar o funderingar på dagarna och om hur vi ska göra på nätterna. Sen. En sådär klockan ett på natten vänder det och någon är klarvaken. Ena stunden går det inte att ligga i sin egen säng, nästa gång är det kisseriet, den tredje är det någon dröm om metroider som kan trilla ner från rymden och den fjärde gången undrar hon varför man sätter in pengar på banken.

Men ändå mitt i det jobbiga känns det skönt att det är hon och inte han som håller oss vakna.

Just nu känns det som att jag skulle kunna somna ståendes. Känns som jag sitter i en bubbla. Ser Tilde sitta där med sina trollerisaker o pratar på. Känner hur det går in på ena sidan o ut genom den andra. FOKUS... vad är det?!

Känner mej just nu lite socialt otillfredsställd & trött som ett arsel.

BLÄ!!!

Just nu: bilvård

dsc_0481 (MMS)

Just nu: bilvård


En ljuslykta & lite fingerfärg o Vips så f...

dsc_0477 (MMS)

En ljuslykta & lite fingerfärg o Vips så fin :-)


* Våra fina hjärtan *

dsc_0464 (MMS)

* Våra fina hjärtan *


Hulda

dsc_0459 (MMS)

Perfekt kramsnö o fint väder idag för lite utelek o Mamma & Tilde-tid <3 Oskar sover gott därute o vi premiärar med babyvakten vi fått låna från Aneby. Skönt att slippa o kika i dörren stup i ett som en annan hönsmamma ; ) Tilde leker med Barbi på köksgolvet o lyssnar på babyvakten. Känner igen temat "barnen kan inte sova"...


Tv-spelstajm i väntan på att Micke ska kom...

dsc_0457 (MMS)

Tv-spelstajm i väntan på att Micke ska komma hem o ta helg med oss. Rotfruktsgratäng & kycklingspett står på menyn. O mer än gärna en dusch. En för 2 vore trevligt men vi får väl se vad lillchefen säger :-) Något annat jag vill ha är chirre o ett glas rött. Chips hade varit SÅ jäla gott. Men de här extrakilona behöver ju faktiskt inte chips. Iaf inte idag ;-)


En ny vardag har börjat.

Då var det slut på jullovet. Slut på lediga lata dagar och sovmornar med bompa i sängen och frukost kl tio. Nu står åter väckarklockan på ringning kl 6 och frukosten äts kl 7. Lite skillnad dock på att vara 3 som ska göra sig i ordning och bara ha en stor tjej mot att ha den nya lilla chefen med i familjen (han som inte alls tyckte vi skulle sova tidigt igår..).

Men. Duktig som Tilde är så var det vi som klev in på dagis straxt före åtta. Trots massa snö och oplogade vägar. Ska bli spännande o se hur det går när vi ska hämta Tilde. För det kommer ju inte LITE snö.

Nu ska iaf den lille herrn väckas så han hinner äta. Han är ju, precis som sin mamma, inte så snabb i maten ; )


vuxenpoäng?!

dsc_0440 (MMS)

B som i Broddar :-) Är nu ägare åt något jag aldrig trodde Jag skulle skaffa. Men efter min misslyckade promenix igår är jag nu mer än nöjd med inköpet. Så nu kan jag inte skylla på halkan ;-)


RSS 2.0