Fem ynka dagar kvar..

Nedräkningen har verkligen börjat. Inte ens en vecka kvar till den efterlängtade uppesittarkvällen då man får klä granen, slå in julklappar & lägga dem under granen, julpynta med tomtar & annat juligt. Bara mysa upp sig i soffan med den Finaste & dricka glögg o mysa.

För några månader sen såg jag verkligen inte fram emot den här julen. Kände att den lika gärna kunde få passera utan att passera. Mkt som kändes. Nu längtar jag efter julen. Längtar efter att få fira julen tillsammans med min finaste Fröken & min Underbara Darl. Ingen har någonsin fått mej att känna mej så här bra förut. Aldrig har allting känts så här rätt o underbart. Låter klyschigt men sant.

På tal om nedräkning.. finns väl en del saker o ta tag i innan jul & nyår kan firas. Väntar på att Fröken ska ha blaskat klart i badet så vi kan göra oss klara o åka en tur.

Skivan till bordet ska kollas. Skärpet till julklänningen "lagas". Julklappen till Beatrice & Carenina inhandlas. Tildes julklapp till Micke & Elin behöver ordnas. Hon ville köpa en bil - hennes mamma förklarade att "det är lite för dyrt" ; )

Pepparkaksdegen ska göras idag ( var tar tiden vägen ?! ) Bakning får det bli i morgon. Får se hur pigg han är då efter kvällens firmafest. Med andra ord är det pyamasparty för Fröknarna på Åsgatan ikväll. Eller ja, Tilde lär väl slockna vid halv åtta sen blir det soffläge & film för min del skulle jag tro. Svänga förbi affären ska vi oxå göra o shoppa ngt gott till kvällen. Bara för att jag kan : ) Chips låter gott ; )

Nehej... om man skulle gå o dra upp den där damen. Vi tog en dusch tillsammans sen hamnade hon i badet med dockan. Hon lär ju se ut som ett russin så länge som hon har suttit där nu : )

Dax o dona...

Fridens Liljor!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0