På Riktigt!

Tidsoptimist är nog jag en hel del. Tycker tror o känner alltid att det är SÅ lång tid kvar till saker som ska göras eller ske. Varje år blir jag lika förvanad över att det redan är jul eller hur fort Frökens födelsedag är - jag som alltid tycker att det är lång tid kvar tills saker ska ske.

Igår var en sån dag.

Idag sitter jag här. I den nya soffan, tittar på den nya tvn, myser med fötterna på den nya mattan & myser av ljuset från våra nya fina stjärnor och hur grönt o fint det helt plötsligt har blivit här inne. Nog för att det är rörigt - saker både högt o lågt. Släpet står parkerat utanför - lastat med ett stycke soffa & bokhylla. Det var tur att vi fick in det där igår i släpet och att Erik dök upp. Aningens trångt hade det varit här inne annars. På söndag blir det Linköping för lite shopping på Ikea o julklappsfix. En byrå till sovrummet o en lampa till vardagsrummet.

Det börjar ta sig. Det kunde inte varit bättre än såhär!!

Idag blir det nog annars lugnt för de två snoriga fröknarna på Åsgatan. Lunchdejt här med Finaste. Öppna förskolan om vi är piggelina på em. Tvättstugan oxå förståss - bor vi där numera ?!!?

Nu ska vi iaf göra frukost. Äggröra & Keso. Ja, o gröt för Fröken förståss.
Kände mej duktig igår när jag lagade mat ist för att åka o köpa ngt skräp efter en lång dag med jobb & flyttarfix.

Kökstjänst nästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0