Lucia 2008



Luciafirande på dagis igår.

Det var en väldigt uppspelt & glad Fröken som kom springandes när jag klev in på dagis med Tomteklänning & annan utstyrsel. Behöver jag säga att jag är väldigt svag för hennes ursöta tomteklänning ?!!?

Duktiga & fina var dem. Fröken hade svårt att stå kvar bland de andra o var ju tvungen o springa fram o säga hej ett par gånger : ) Kul att höra vilka låtar hon har gått o sjungit på här hemma de senaste veckorna..

Ute är det vintervitt o fint. I mina skor är det sjöblött. Minst sagt! Sprang en runda på Åkes o hittade ett par riktigt snygga stövlar.. 1500 pix. Behöver det tilläggas att jag gick hem tomhänt?! En tur i morgon o kika. Gärna med ngt annat på fötterna än stövlarna från idag - känslan av att gå runt i en vattenpöl är inte alltför härlig såhär års. Är den det någonsin?!

Annat som skulle behöva inhandlas under helgen är de sista julklapparna. En till julklappslotteriet & en till Hans strumpa. Två idéer finnes - ole dole doff!! : )

Fick ett samtal från Hyresgästföreningen - ngn kille som ville hjälpa mej hitta en billigare bilförsäkring. Det roliga var att den billigaste han fick fram var på 5500/ år. Min ligger på tusenlappen mindre. Tji fick han! Och jag...

Nu är det iaf fredag & helg. Sitter o glor på One three hill. Trött & kramsjuk. Han slutar om 30. Ikväll blir det god mat, Idol-final, lite rött & gott tilltugg. Här ska njutas av en lugn fredagsafton med den finaste. O nej, men behöver inte vara gravid för att nobba safiren en fredagsafton !!

Soffläge en snabbis.. sen blir det kramkalas!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0