Tisdag & Världskrig

Vaknar kl 01 av att Fröken är vaken. Upp, fortfarande mer sovande än vid liv, hämta fröken ( plus alla livsnödviktiga saker som täcke, snutte, vatten, musen.. ). Självklart blir det ALLTID kisspaus när man vaknar mitt i natten. Efter den nattliga proceduren är det dax att packa ihop sig i sängen. Lagom när jag slumrat till "Mamma, måste kissa". Åh vad glad man är då över att man har dem är "snålblöjorna" som man knäpper och inte byxblöjorna. Ännu mer yrvaken än sist - fumla upp blöjan. "Mamma, du måste följa". Lagom bländad av lampan från badrummet.

Tillbaka vid sängen. Fumla på blöjan igen på fröken som inte ligger still och mest tycker att man gör illa henne. Puh.
Vätskepaus för fröken o sen sova.

Vaknar 6.15 av att fröken tycker det är dax att gå upp. "Mamma, jag vill sitta i soffan. Jag vill ha molk o chex" Självklart går supermamman upp. Toalettbesök o sen serva. Fröken sitter som ett ljus i soffan. Skönt! En kopp the och sen är det dax att göra sig klara för cykelfärd till dagis.

"Jag vill inte ha dem där byxorna" gapar hon om överdragsbyxorna. När klockan är sju på morgonen är man inte upplagt eller pigg för bråk o världskrig så jag säger att det är kallt ute och att vi behöver dem för att vi ska cykla till dagis. "Dumma dig" Fröken kastar sig som en spagetti på golvet "Jag har inga ben.. och ingen jumpa!" Ah.. ( då vet man redan hur den här härliga morgonen kommer att sluta innan man ens har kommit hemifrån)

Fröken Spagetti slåss, spottar o kastar sig på golvet. "Jag vill sitta häj, göra själv" Mmmm... det är härligt med tålamod såhär tidigt på dagen.

Han iaf till dagis lagom till frukosten. Världskriget tog slut hemma i hallen och vi var sams när vi gick hemifrån.

Hon är go den där fröken, men hon har ett jävla humör!



Idag är det tisdag. Ingenting är planerat. Det är mycket som cirkulerar i tankarna nu.. behöver energi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0