Rise N Shine!

Förr... när man var ung, och hade sovmorgon o ledig dag kunde man, utan minsta problem, sova till MINST tio. Nu, på äldre dar brukar en sovmorgon på en ledig dag vara till ungefär åtta. Om man har tur...

Micke var uppe med tuppen i morse. Premiärrunda på golfbanan. Jag snubblade ur sängen vid åttahugget. På med kläder, plugga i lite musik i öronen o sen ut o trampa. En timmes rask promenix. Skönt! Men jag insåg snabbt att jag behöver se över mitt utbud av musik i mp3spelaren. Hur kul är det att ut o hurta till en ballad?! Det blev ganska många tryck på spelarn..

Har plockat i ordning, röjt ur garderoben på papper o sånt som ska till återvinningen & satt igång tvätten. Nu väntar en välbehövlig dusch o fräscha till sig lite. Vänta hem Micke & äta lite. Sen blir det Strångsjö & hämta Fröken. Härligt med lite en bonusdag eller två :-)

Undras om man skulle ta o klä påskriset idag tro... det har iaf kommit finfina knoppar. Vilken dag är det föresten påskkärringarna flyger iväg & vilken dag är det man brukar ge påskägg?! Det är ju lite för många dagar för o hålla koll.. :-) Kanske det kommer påskkärringar ti jobbet även i år..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0