Blod Svett & Tårar

En ledig dag mitt i veckan för lite Anna och Tilde-tid är inträffar inte ofta nuför tiden. Morgonmys och en cykeltur för 2 till sjukhusparken för att spana in de nya leksakerna dem har ställt dit. Nu kan man visst även leka i en flodhäst och spana in lungor, hjärta o tunga. Det var två väldigt trötta ben efter lekstunden så det var bara att glatt skjuta på två cyklar hela vägen hem för lite lunch med Micke.

En tur på stan för insättning av Frökens myntsamling i sparbössan. Över 600 rymde den visst. Bra med lite extra klirr på sparkontot. Det var en mäkta imponerad, intresserad Och otålig tjej som spanade in myntmaskinen när den rasslandes räknade alla slantar. "Är pengarna i väggen nu mamma?"

Ett varv på Kappahl och Lindex för lite shopping av kläder till Fröken. Nytt rekord i provhytten av Tilde - 3 par byxor och en tröja. Om hon var måttligt intresserad av myntmaskinen kan jag lova att intresset hade svalnat betydligt efter första paret byxor hon var tvungen att prova. Men desto gladare över bikinin som vi fyndade. Jag som alltid varit emot bikini på småtjejer, men den här höll måttet. Superfin!

Mindre stressad blev jag av telefonsamtalet jag fick när vi stod i provhytten. Ett besök på jobbet på den lediga dagen blev följden och mötet, ja, det var väl inte det mest uppiggande och glattaste jag har haft. Mindre än två veckor kvar till nystart. Orden jag känner är inte värda att skrivas här....

Dagens golfrunda hade inte kunnat komma lägligare. Pannkaksbus för Tilde i Marmorbyn och lite vuxentid för oss ute i det gröna. En bra start på rangen avslutades med en förbannat jävla bra runda. 20p blev kvällens resultat från röd tee. Best ever och nu är det där pluset borta o väck för alltid! Nu har jag ett officiellt hcp. 36. Hade jag varit bra på att hjula hade jag voltat av greenen på 9:e hålet för jisses vilken härlig känsla!

Nu kan vi åka o spela precis vart vi vill. Tjohoooo!!!!!!

Jag är ju faktiskt ganska bra på det där iaf : )

En riktig jävla skitdag som helt enkelt slutade med något riktigt jävla bra!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0