Today is the day!

Det är skönt när klockan inte har hunnit bli mer än ett och jobbardagen är avklarad, man är hemma, har hunnit äta lunch o har inte det minsta planerat. Visst finns det en del saker som borde göras här hemma men ibland får man blunda lite.. Njuta av soffläge med en filt en stund. Fortfarande kall efter cykelturen ute i snöblåsten. Innifrån ser det skönt ut, på cykeln ser man inte ett dugg..

Dagens tistel tilldelas den bittra surkärringen på afa - försäkringar.
Ett trevligt brev låg innanför dörren när jag kom hem, mest med kråkfötter & massa punkter så jag ringde upp för o fråga hur saker låg till.. dum idé. "Vad står det på första raden" får jag till svar. Tänker, shit vilken ragata men läser upp vad som står och får då till svar "Ja. Och vad står det på nästa rad" Lägg till en riktigt bitsk ton, just en sån ton som de som är "Lite bättre än alla andra" har. "Ja. Vi har ju betalat ut förstår du. Annars hade du inte fått brevet".

Vad säger man till sånna bittra människor? Har lust att fråga om katten har dött eller om det kanske bara är så att dem helt enkelt är lite missanpassade för sitt arbete. För borde man inte ha som krav för allt som rör service att kanske, men bara kanske, ha lite servicekänsla. Ett plus kanske skulle kunna vara just att vara lite trevlig :-) Hur som. Jag blir inte bitter. Men vem tycker om surkärringar?!

Dagens ros får väl bli till extra klirret i kassan som jag inte hade räknat med :-) Frökens konto fick en slant.

Kaffetarmen börjar hojta. Slänga på en kopp sen ska träningskläderna rivas ur den dammiga delen av garderoben. Idag ska jag ner o köpa träningskort vid Friskis. Min alldeles egna födelsedagspresent. Det är dags att snygga till sig. Vill ju inte att han ska behöva skämmas över mej ;-)

Nä fan. Jag är ju inte så jävla dum ändå :-)

Ka Tjing!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0