Liten men naggande god...

Då var det gjort. Dagisväskan är packad. Jobbkläderna framlagda. Klockan är ställd och matlådorna står i köket. Ja. Fyra veckors semester känns som väldigt lång tid men attans vad fort den är förbi. Men mycket trevligt har vi hunnit med må jag säga. Tackar & Bockar! Hoppas på att en slipper vara allt för slut nu när jag ska jobba som Stina i två veckor ; )

Dagen idag har bjudit på tre besök i olika svampskogar. Tildes största förtjusning var nog fågelägget. Eller de söta skalbaggarna kanske. Efter två nitlottar åkte Tilde för en visit i Marmorbyn så jag o Darl tog tredje alternativet på tumanhand. Och gissa om vi hittade stora fina gula kantareller. Jag törs nästan satsa en peng på att det blir kantarellsmörgåsar i morgon kväll. Härligt!

Något annat härligt är alla goa blåbär vi plockade igår. Kan nog sätta  en slant på att det blir blåbärspaj oxå inom kort. Lite godbitar behövs nu när semestertiden är slut och jobbartiden börjar igen. En semestertripp till varma soliga stränder i höst lockar ju en del...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0