Regn Regn Regn...

En regnig dag som denna är man ganska nöjd över att kunna vara inne och titta ut på regnet istället för att behöva trampa runt i det på en cykel mellan jobbena... Hade dock planerat att jag o Tilde skulle ha en skön em utomhus med varsin glass och fira att det nu var sommarlov för hennes del. Den planen gäller inte längre.. Hoppas på lite uppehåll så jag kan ta cykeln till dagis så vi kan fara ner o fika lite på byn. Bil törs jag inte köra riktigt än. Det sägs att det inte finns något dåligt väder, men jag vet inte riktigt om jag håller med. Också nöjd med att semestern är framflyttad en vecka - det hade ju varit lite deprimerande att gå på semester när regnet öser ner. Men på måndag skulle visst det fina vädret börja komma tillbaka. Hoppas det stannar hela sommaren lång..

Har donat lite här hemma. Rastlösheten börjar ha övertaget så det är skönt att synen nu börjar bli nästan bra. Hoppas på en helg med skapligt väder och att ögonen mår bra så vi kan ut o hugga lite. Det var alldeles för länge sen och mina fina golfpjux står på skohyllan nästan helt orörda. Kom på mej själv förut hur jag satt o tittade på Mickes klubbor o drömde mej bort till en solig dag på den underbart gröna golfbanan... det liksom kliar i fingrarna på mej. Det blir nog en hel del golfande under semesterveckorna. En har ju liksom ett mål att nå : )

Ikväll blir det iaf en lugn afton för två här hemma på Åsgatan. Taco står på menyn, och jag är helt hundra på att han inte kommer misstycka även om han inte har blivit tillfrågad om middagsvalet. Fira vinsten med en flaska av det röda också kanske.. Tänk om regnet hade kunnat komma då istället, det är ju ganska hög mysfaktor trotts allt. Regn ute - vin o mysa inne. Men mysa kan man göra ändå ; )

Dryga timen till lunch o lunchdejt. Köttbullar har han beställt. Min mage börjar knorra så smått så det kan passa fint. Nu tänkte jag plöja vidare på mer information om framtida projekt. O lyssna på regnet...

Nu är det bara att invänta solen... den kommer ju alltid efter regnet.


Kommentarer
Postat av: Micke

Målet kommer att nås utan problem på "den underbart gröna golfbanan" :)

Trodde inte att du skulle bli så biten som du blivit, men det är kul!!

Tacos!! Jiiiihaaaaa. Kan inte bli bättre en fredag. Bra val älskling.

Puss puss

2009-06-12 @ 13:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0