Njuter av duggregnet. Inomhus.

Satt på jobbet och fnulade med schemat idag och kom på att jag var ändra framme i slutet på augusti. Och semestern känns inte ens nära.

Solen har verkligen lyst med sin frånvaro idag och det har mest varit mulet och lite regnstänk till o från. Inte så värst ledsen för det blev jag iofs som fick hålla mig inomhus för lite trappträning istället för att ut och traska i snålblåsten. Det är lite skönt en del dagar som dessa när vädret sviker. Ja, inte om man har planerat något eller om man ska jobba, för då är det inte värstens att flänga omkring på en cykel i snålblåst och regn. Men som idag är det ganska skönt att kunna skylla på vädret när man väljer att sitta inne o hemma en kväll istället för att gå en runda på golfbanan. Nu låter det som att jag är ute och springer där jämt men så är inte fallet. Två rundor har jag gått. Den senaste var igår. Den gick bättre än första rundan fast jag fick sämre poäng. "Du har ju faktiskt inte ens gått klart kursen" brukar det låta när jag grinar illa för att det inte går som jag vill eller försöker analysera mej själv och hur jag ska göra. Att jag har satt ribban lite väl högt och att kraven kanske borde sänkas lite är jag nog ganska medveten om men det är desto svårare att ta det till sig. Roligt är det i alla fall. Så pass att mina händer ömmar. Speciellt den vänstra. Tror det är någon blandning av träningsvärk (om man nu kan ha det i händerna?!), för många slag i backen och att jag har hållit i klubban som om det gällde livet. Inbillar mej själv att jag är lite mer avslappnad numera....

På tal om avslappnad. Kaffe och soffläge är inte dumt såhär efter jobbet. Tyst och lugnt. Välbehövligt efter allt surr i gruvan. Det är inte klokt vilket liv det kan bli ibland. Eller kaos. Då känns det skönt att gå på tredagars ledigt.

Tror jag ska börja ledigheten med en lång dusch....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0