Pippihollic

Lördag och morgonmys för Fröknarna på Åsgatan. Micke har sovmorgon.

Morgonmys innebär ofta en fullproppad soffa av täcken, kuddar, gosedjur, snutte & tillbehör som frukt o the. För att inte bryta trenden är det även Pippi o pruseluskan som gäller även idag. Det finns visserligen ett gäng av de här tecknade pippifilmerna här på Åsgatan men att säga att man inte kan varenda replik vore att ljuga. Idag är det Vinterkul som gäller. Tilde tyckte det var länge sen. Jag tycker det känns som igår.

Tilde brukar vara en riktig morgontjej och strosa runt i pyamas så länge hon får. Idag hade hon lagt upp dagens kläder innan ens tvn var påslagen. Det här var dagens val;


 

Behöver jag tillägga att Tilde bara ÄLSKAR sina nya svarta "prinsesskor" ?! "De här kläderna ska jag ha på mej i morgon och på måndag på dagis. Ja ända tills de blir skitiga"

Närmast står frukost på schemat. Idag ska jag o Tilde på Friskis för lite Hoppis & Skuttis som jag ska avrunda med ett Medelpass. Det är ju lördag idag och lördagsgodis känns alltid bättre att inta med gott samvete. Fasar fortfarande lite inför måndagens spinningpass. 75 min. På måndag är det ju den 23:e så då får man passa på att gå på de passen man annars inte har tillgång till. Men idag är det Medel som gäller.


.... Den här fina överraskningen hade Darl med sig igår. Tack Darl för en riktigt härlig fredagsafton.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0