Längtar...

Sitter här o tittar ut på snön som faller ner. Ser lite mysigt ut.. Ja. Om man bortser från att det är för varmt o att det bara resulterar i slask på backen och att jag snart ska ut o promenera i det där snöblandade regnet. Annars är det lätt att börja tänka på julen.. o första advent.

De nya julgardinerna har kommit o kära svärmor har sytt. Alla rum får nya fina gardiner utom vårat sovrum. Blir mysigt till stjärorna på fot som vi införskaffade förra vintern. Längtar också efter pepparkakasbak, glögg, vinterutflykter & det där underbara ljuset som granen avger. Och inte blir det mindre när man nästan dagligen serverar den där mjuka pepparkakan som luktar så fantastiskt gott... nästan så man känner smaken bara av att känna doften.

Men.. det är ett par veckor kvar. Innan dess ska vi åka till Småland o fira Daniel. Och Tilde tydligen :-) Personalfest är bokad och julbord med familjen likaså. Det är härligt med de små sakerna som får en att längta lite mer.

Något jag annars längtar efter idag är min cykel som är i Norrköping av alla ställen. Ja, jag vet att man kan laga cykeln här i stan men då hade inte min garanti gällt och det hade kostat mer pengar. Planerna var att jag o Fian skulle ha hämtat den igår mitt i den första snöyran men vi kom inte längre än precis utanför stan. Poliskontroll utanför Talltullen och gissa vem som blir stoppad... av en sådär härligt lagom dryg paragrafryttare till polis. "Vad är det för lysen du kör med?" En lagom nervös Anna påpekar att hon bara ändrat för att få igång innebelysningen i bilen och visar igen. Polisen ber om körkortet och berättar lite drygt att efter så här många år bakom ratten borde man minsan veta VILKA lysen som man ska och får köra med. INTE parkeringsljuset. Med två poliser svärmandes kring bilen (måste varit att vi var så snygga jag o Fian.. ?! ), testandes o donandes visar det sig att halvljusen är paj (!!). Utan böter (tack o lov för det pratade annars den dryga polisen mkt om....) och med en lapp for de två uppjagade hönorna till Toyota o lämnade in bilen för lite koll. Hoppas ju bara på att det var en säkring.. Så nu kör vi Toyota Verso - en sån utan nykel o där man ser otäcka buskar när man ska backa. Den där man sitter som en hängbjörk i baksätet men som är ganska slö o skön o köra. Ja. Fast jag ska ju gå jag. För Micke har ju bilen i jobbet o min cykel som skulle ha hämtats igår o som höll på att kosta mej 1600 spänn. Den står ju kvar i Norrköping o väntar förtvivlat på att jag ska komma o hämta den från den mindre charmiga verklstadskillen...

Jisses. En del människor borde verkligen få gå en sån där charmkurs.. kanske skulle rabatera priset så fler fick för sig o gå ?! Det vore ngt...

Men nu ska jag snöra på mej stövlarna o bege mej på utbilding... med ett huvud som känns sådär lagom tungt. Det är inte min dag idag.. Men var det de igår?! Kanske i morrn:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0