Morgondagens uppdrag: Skräpa!

Söndagskvällen är nu äntligen här. Så som jag har längtat. Somliga sitter förmodligen där med söndagsångesten för att helgen gick alldeles för fort och det är dax för ny arbetsvecka i morgon. Själv sitter jag här med stressknölar upp till öronen efter jobbarhelgen..

Regnigt o grått har det varit. Inte ynkaste solglimtar. Ja, en del goa damer har jag ju träffat och en del har förmåga att få den mest hektiska och jobbigaste dag till en liten ljusglimt. En del har varma hjärtan.

En del har svårt att hålla sig på benen...

Men med ett par timmars övertid är nu MIN helg här. Eller iaf en dag ledigt. Fika stod på schemat men det är avokat så det lutar åt en riktig skräpdag. Kanske jag ska öva på att göra det jag är allra sämst på... att slappna av?! Berättade tidigare ikväll för Micke om hur bra avslappningen är efter gympan (den håller på i kanske två minuter..) och fick till svar att det "var väl tur att den inte var längre för då hade du väl legat där o suckat"

Är jag så dålig på att slappna av och bara vara?!

Han kan sitta med fötterna högt o döslappa medans jag samtidigt sitter som en fiolsträng o tycker att jag är HUR avslappnad som helst samtidigt som tankarna far om allt som ska göras, mat, disk, plock, tvätt, jobb...
Är det typiskt oss av det kvinnliga könet att alltid vara på flera samtidigt ställen i huvudet och alltid planera nästa sak när vi gör en annan ?!

Tacka vet jag Friskis. Mitt nya ställe att bara koppla av och få en stund för bara mej. Rensa huvudet samtidigt som fläsket får sig en omgång.... kanske strandhyddan kan få sig en touch oxå av min nya härliga avkoppling.

I morgon är det dock just en sån dag. En fridag. En skräpdag.

Önska mej lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0