Tvättstugepoliser VS Anna 0-1

Minipoliser & Paragrafryttare finns överallt. En av de värsta sorterna är tvättstugepoliserna. Generation äldre.

Hade en tvättstuga igår där andra passet börjar 13. Lite stressad som man var rullade jag in i huset 13.10. Och självklart var en sån där paragrafryttare där. Hörde hur hon stod o pratade med grannen om tvättider och att hon minsan inte kunde komma in på sin tid. Tyst o snabbt smet jag ner i källaren för att roffa åt mej tvätten. Jag hade ju dock inte satt i något lås i dörren och det fanns endast tvätt i tumlaren just för att nästa person skulle kunna komma åt o tvätta.

Lagom när jag är klar i med tvätten från tumlaren och står i torkrummet kommer hon. "Jasså, det är Hemtjänsten" säger hon med en sådär lagom nedvärderande och kort ton. "Ja" svarar jag tydligt samtidigt som jag redan har börjat räkna till tio för just sånna där som hon kan få bästase soligaste dag till att framkalla ett duktigt åskmoln. "Ja du vet att du ska vara klar klockan ett" predikar hon. Förklarar snällt och vänligt för tanta att det var olåst och endast tvätt i tumlaren och att hon minsan hade kunnat börja sin tvätt. (Nu var klockan 13.15..förstår att det var kris för hon hade nog missat 15 minuter av sitt värdefulla liv när hon hade kunnat sitta och prata skvaller med någon annan paragrafryttare om hur vi "hemsamariter" inte lyder tvättstugereglerna eller att Neskaffet är för 1,50 kr dyrare på konsum istället för Ica... SUCK! )

Hör hur tanta fortsätter prata på om tvättider, sånna där hemtjänstare och går in för o lägga i sin tvätt. Nu har hon ju faktiskt förlorat 17 minuter av sin tvättid. Det är då man har lust att säga något i stil med att jag har varit på ett larm och hjälpt en dam som låg på golvet med bruten lårbenshals och efter en tia-attack och be om ursäkt för att hon blev sen in i tvättstugan som inte ens var låst.

Griniga gamla paragrafryttare. Att man orkar lägga sin energi på att bara vara bitter. Det är nästan lite faschinerande. Och tragiskt.

Dagen idag hoppas jag blir fri från bittra tanter. Idag har vi ledigt fröken o jag. Norrköping o Busfabriken tillsammans med Linda & Maja står på schemat. Tjohooo..

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0