När samvetet styr..

Jag hade sett fram emot den i flera flera dagar. En härligt oförskämd sovmorgon. Bara sova ut och stiga upp till en oskriven ledig dag utan måsten och krav. Tänkte tanken tyst för mej själv igår att den som väcker mej kommer jag strypa långsamt.. Men vad händer. Klockan åtta sitter jag i soffan. Sängen är bäddad, datorn är igång och träningskläderna är på. Hade inte ro att försöka vända mej om för tionde gången och tvångssomna utan stiger upp. Nu känns det skönt. En powerwalk varvat med lite löpning. Samvetet känns bättre än igår efter att jag hade tryckt i mej diverse gott till kvällskaffet.

Idag hamnar blicken på fruktskålen. Tankarna däremot, de är borta vid frysdisken på Ica bland glassen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0