Valborg

Fredag & Valborg. Hade man varit en sådär tio år yngre så hade man nog planerat lite festligheter o annat för kvällen. Det är väl tur att utvecklingen går frammåt och att man värdesätter andra saker.

Idag är det tandläkarbesök för den lilla Fröken och hon börjar bli tuffare för varje dag om att vi verkligen ska dit och att hon ska öppna munnen. Sist gick det ju galant och får man en cykelutflykt på köpet går nog det mesta bra just nu : )

Krona a´la Prinsessa blir det till lunch. Micke slutar ett idag och Tilde längtar så efter att få laga något i hennes egen kokbok. Hoppas den är lika god som den ser ut : )

Marmorbyn är ju tesagt nu för tiden när det gäller Valborg och se på brasan. Ja, det blir ju iofs andra året i rad vi är där nu men det är väl då en tradition skapas? När den görs mer än en gång? Jag tycker iaf det är urmysigt med majbrasan. Hoppas bara det inte regnar som det tydligen är utlovat att göra till kvällen.

Kurrar gör det nu smått i magen och jag tror att Tilde borde vara klar med sin överraskning därute i köket nu. Igår var överraskningen att hon hade diskat ur hela diskhon o torkat av bänken. Nöjd & stolt. Idag är det tystare där ute och jag tror hon håller på med sina medaljer.. själv fick jag en medalj nyss för att jag var så duktig på klockan. En fin orange med mitt namn och två stora stjärnor. "Och om du tappar den får du en tingeling så du kan sätta dit den igen".

Frukost var det.... Trevlig Valborg & elda inte upp allt ni ser.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0