Saturday morning..

Vaknade av att Tilde kom in till oss klockan sex. "Får jag sova hos er". Det är ju lite av det mysigaste i världen att ha mysa lite i sängen men jag visste ju redan att ingen av oss två skulle somna om. Efter fem minuter gick vi upp o satte på bompa istället.

Jag känner mej dock lite duktig för klockan är precis åtta och jag har redan satt igång tvätten, plockat i ordning med disken, lagt fram det vi ska ha med oss till Marmorbyn, smort Fröken, och... nu sitter vi o jäser i soffan o väntar på att Micke ska vakna till liv. Idag väntar en heldag i Marmorbyn o njuta av vädret. Precis som förra året ökar dagarna i byn alltmed att det fina vädret och sommaren kommer smygande. För vem vill sitta här när man kan vara där?

En snabbtur på byn behövs dock. Mitt stackars barn har tydligen INGA sommarklänningar. (enligt henne själv då) Nu har hon dragit på sig fjolårets som nu mer ser ut som en tunika. Stackars stackars barn som inte har några kläder....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0