Var tar alla dagar vägen?

Känns som det var alldeles nyss jag gick hem från jobbet på havandeskapsledigt. Nu skulle det bli lite mer tid för att fixa o dona i nya huset, leka & kanske vila lite. Vet inte hur många gånger jag har tänkt att "I morgon", då ska jag kasta mej i soffan när jag kommer hem från dagis o bara slöa. Kanske se en film eller läsa lite tidningar.

En gång har jag lagt mej för att vila under dessa veckor jag har varit hemma. Men det lyckas ju alltid komma någonting i vägen. Men jag skyller inte på någon annan. Ibland är det ju roligt. Ibland pesten själv. Idag är en sån tröttsam dag som jag helst skulle vilja slöa bort i soffan med en film o en påse godis. Men jag har inte riktigt haft tid eller ro. Men. På torsdag tänker jag ta en sådan dag. Inga måsten. Bara jag. På heders!

Idag blir det kortdag på dagis för Tilde. Storstan väntar och hon ska till Ebba & Emilia o leka på em. Själv ska jag o fira Petter som fyllde år igår.

I morgon vill jag vara pigg..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0