Jacka sökes!

Lördagsmorgon.

Sitter nere i gillestugan med datorn i knät och nyhetsmorgon surrar på tvn. Kanalutbudet är inte så stort ännu men det är bara skönt med lite sällskap. Mitt andra sällskap ligger däruppe och sover som en stock.. själv vaknade jag vid 7.30 för sista gången och gav upp mitt försök till en lång o härlig sovmorgon. Att försöka somna om bredvid en förkyld karl som ligger o drar höga stockar är en ren omöjlighet.

Har istället gjort två tappra försök att få eld i spisen utan att lyckas. Får erkänna att jag var ganska kass på det och det bor visst ingen liten scaout (lr hur det nu stavas...) inom mej. Det blir nog till att be Darl om en lektion vid ett senare tillfälle..

Letar också förgävet efter något ytterplagg att täcka min tjocka kropp med nu när kylan börjar komma allt närmre. Sista jackan är inne på sista sucken och sen är det bara regnjackan som går att knäppa.

Så nu är det jackjakt som gäller...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0