Trött...

Nu är det exakt en vecka sedan jag jobbade sista dagen och först nu börjar jag nog förstå att jag faktiskt ska vara hemma ett bra tag framöver.. Det har varit så mycket och orken har trytit mest till o från. Man ska ju vara sådär härligt pigg & glad och när man har "all tid i världen" ska man ju hinna med så mycket tycker man.

Man ska vara den glada o perfekta mamman. Den underbara sambon. Man ska hinna vara ute o leka, inne o pyssla, ta hand om tvätten, se till att maten står på bordet, plocka med disken, kanske försöka vara lite snygg i håret när karln kommer hem, se till att det inte ser ut som jordens bombnedslag inomhus..

Däremellan ska man lämna o hämta på dagis. Gärna ska man hinna med något av de projekten man har skaffat och pocka av lite på att-göra-listan.

Sitter dock här i soffan med fötterna på bordet. Känner hur det hänger saker över mej som behöver o ska göras. Men jag orkar inte. Vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja.. Det är ju ändå snart dax att gå till dagis.. Men sitter jag en stund till så finns ju risken att man somnar..

Ibland är det sådär jävla fantastiskt att vara gravid o ha all tid i världen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0