I lugnan ro

Sitter i soffan med fötterna på bordet. Radion spelar lite sådär sällskapshögt och fåglarnas sång hörs genom den öppna altandörren. Oskar har somnat om i vagnen på altanen och de andra två hemulerna sover ännu gott i sina sängar.

Jag. Jag har druckit kaffe i lugnan ro med näsan i liberoklubbsträsket. Har tydligen hamnat där på någe vänster. Klipper ut och spar koderna från blöjpaketen (som sedan blir liggandes i en hög i väntan på registrering..), våtservetterna, amningsiläggen, oljan, topsen... allt. Fast. Om man har mitt tempo med att registrera koderna så tar det ju lite tid innan man kan "få" någe. Tror jag nästan är uppe i 1700 poäng. Skulle nog haft mer men tydigen så "får man inte" använda mer än ett visst antal av alla sakerna. Det fattas en ca 100 poäng till mitt mål. Ja, för det finns inte mycke att ha, men en liten rolig figur har jag spanat in. Nästa gång så är den min :-)

Nu vaknade Oskar. Det börjar alltså bli dags att ta tag i dagens sysslor.. dusch, frukost, tvätt & sen väntar en stund i stadsparken med lite nationaldagsfirande för mej och barnen. Lite senare kommer svärföräldrarna hit. Lennart ska hjälpa oss med altantrappan och spana lite el. Vi har nämligen blivit med pool (som det tydligen heter ;) och i nuläget står det bara där och gapar tomt på vatten. Målet är ju en vattenfylld pool att svalka sig i när de heta dagarna infinner sig.

Kila ner i tvättstugan var det ja...

Fridens Liljor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0